706 ТВОРЕНІЯ СВ. ІОАННА 8ЛАТОУСТАГО. БЕСЪДА LXVI. Прибдижишася же, сказано, дніѳ Исраилю ѳасѳ умрѳти,
и призва сына своего Іосифа и речѳ ему: аще обрѣтохъ
благодать предъ тобою, положи руку твою подъ стѳгно
мое, и сотворпшп надо мною милость и истину, еже
не погребсти мѳиѳ во Египтѣ: но да почію со отцы
моими: и донесеніи мя изъ Египта и погребеніи мя ')
во гробѣ ихъ. Онъ же рече: азъ сотворю по словѳси
твоему. Рече же * *): клеился мнѣ: и клятся ему. И покло-
нися Исраиль на конецъ жезла его (Быт. хьѵп, 29,30, 31). Сегодня мы окончимъ повѣствованіе объ Іаковѣ, н носко·
тримъ, какія дѣлаетъ онъ распоряженія, приближаясь къ смерти.
Но никто, смотря на настоящій порядокъ дѣлъ, не долженъ тре¬
бовать отъ праведниковъ тѣхъ временъ такого же любомудрія,
какое нынѣ свойственно вѣрнымъ; а пусть судитъ о дѣлахъ со¬
образно времени. Я съ намѣреніемъ замѣтилъ это предварительно,
имѣя въ виду послѣдующія слова Іакова, сказанныя Іосифу. А
что онъ сказалъ, послушаемъ. Приближишася же, сказано, дніе
Иераилю еже умрети, и прима сына своего Іосифа и рече' ему: аще
обрѣтавъ благодать предъ >тобою, положи руку твою подъ стегно мое
и сотвориши подо мною милость и истгту, еже не погребсти мене
во Египтѣ: по да почію со отцы моими: и шпесеши мя ивъ Египта
и погребши мя во гробѣ ихъ. Онъ же рече: аеъ сотворю по сяовеси
твоему. Рече же: клениея мнѣ: и клятся ему. И поклонися Исраиль
па конецъ жеела его. Многіе малодушные люди, когда мы убѣждаемъ нхъ немного
заботиться о погребеніи н не считать дѣломъ стоющнкъ особен¬
наго попеченія—перенесеніе останковъ умершихъ изъ чужой сто¬
роны въ отечество, противопоставляютъ намъ эту исторію, и го¬
ворятъ, что н патріархъ имѣлъ такую заботливость объ этомъ
дѣлѣ. Но, какъ я уже замѣтилъ, надобно обратить вниманіе во-
первыхъ на то, что тогда не требовалось такого любомудрія, какое
нынѣ, а далѣе — на то, что праведникъ этого желалъ не бѳвъ
цѣли, но внушая своимъ сынамъ благія надежды, что они нѣ¬
когда, хотя не скоро, возвратятся въ землю обѣтованія. И что по
згой причинѣ дѣлаетъ онъ такое распоряженіе, въ томъ яснѣе
убѣждаетъ насъ сынъ его, когда также говоритъ: посѣщеніемъ 1) Въ Лукіан. сп. здѣсь читаются слова: (uti τών πατέραν |мм= „съ отцами
мопми“, отсутствующія у Злат. *) Εϊπ* δέ согласно съ Ватпкан. и др. сп. и евр. т.; въ Лукіан.—χαί «Ιπτν
αότψ = „π рече ему"; αύτώ читается здѣсь въ сп. Дороѳея и др.