Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 9

Полемическия против раскола сочинения православных. Часть 1. Паисия Лигарида опровержение челобитной попа Никиты

Субботин Н. И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Т.9. Полемическия против раскола сочинения православных. Часть 1. Паисия Лигарида опровержение челобитной попа Никиты. - Москва. - 1895

1895

Многотомное издание:

Материалы для истории раскола за первое время его существования (в 9 томах):

OCR
В 97 дается, и никтоже себѣ емлетъ честь, развѣ иже
призывается Богомъ, якоже Ааронъ. Доброе есть
нѣкихъ мышленіе, сицевое разсужденіе творящихъ:
или Богъ самъ іереа постави, яко поистиннѣ до¬
стоинъ явися, или яко изъ недостойнаго достойна
его іерейства сотворитъ. Богомъ да не глаголеши зла,
во Исходѣ, въ гл. 22, еже есть священникомъ, по
оному Давидскому: вы бози есте. Напослѣдокъ
писано есть: князю людей твоихъ перцы зла. Того
дѣля св. Павелъ излиха вины непщеваше и на¬
послѣдокъ исповѣда, невѣдѣвша себе быти, яко
наньже глаголаше: биты тя иматъ Богъ, стѣно
повапленная, іудейскій архіерей бяше, въ Дѣяніяхъ,
въ гл. 23, Павелъ, глаголю, писавый къ Тимоѳею
въ первомъ посланіи, въ гл. 5: прилежащій добрѣ
пресвитеры сугубыя чести да сподобляются, пачеже
труждающіися въ словѣ и ученіи. Почудително убо
есть, како возможе быти, еже священнику Никитѣ
писати сія, яже написа желѣзнымъ писаломъ на
свою братію сопресвитеры, лишающе ихъ и гра¬
жданскія чести. 17 * * * * * * * * *17. Отраженіе обличенія е;ке на оная словеса: нѣцыи же поклоняются до земли, якоже прежде- освященнымъ даромъ, егда входитъ священникъ, яко мнитмися прельщаются невѣдуще разнства литургій преждеосвященныя и литургіи не освященныхъ даровъ, яже послѣжде освящаются. Соломонъ между иными глаголаньми своими гадателственѣ въ Екклезіастѣ, въ гл. 2, оное же провѣща: премудраго очеса въ главѣ его... Что есть, 7 Приложеніе кь „Братскому Слову41.