Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 9

Полемическия против раскола сочинения православных. Часть 1. Паисия Лигарида опровержение челобитной попа Никиты

Субботин Н. И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Т.9. Полемическия против раскола сочинения православных. Часть 1. Паисия Лигарида опровержение челобитной попа Никиты. - Москва. - 1895

1895

Многотомное издание:

Материалы для истории раскола за первое время его существования (в 9 томах):

OCR
44 рѣчь колико прочій отрочата носитися обыкоша,
донелиже изъ онаго Дѣвыя чрева изыде. О семъ
воистинну отрочати глаголаше Исаія въ гл. 9 про-
рицающе, яко отроча родися намъ и Сынъ дадеся
намъ, имиже словесы первѣе истинно рожденно
отроча показа намъ, во ежебы праведно пріятое
естество человѣческое назнаменовати, таже прило¬
жи: Сынъ дадеся намъ, да тогожде Божіе быти
Слово покажетъ, и Божія Сына изъявленна, и съ не-
бесе сошедша, и во чревѣ рожденна, человѣка
бывша... тако, даже сугубо въ себѣ естество, Бо¬
жіе сирѣчь и человѣческое, ему содержати, и того
дѣля Бога равнѣ же и человѣка, тогожде свыше
даннаго Сына и отроча рожденно. Отселѣ явѣ
есть, что отвѣщати подобаетъ на нелѣпая словеса
Никитина. Богъ Слово со плотію и лицемъ сое-
динися прежде бывшимъ, благій мужу, ниже первое
ниже послѣднее, но едино купно бѣ соединеніе
человѣческаго естества съ Божескимъ. Убо явѣ
наносиши, на главу твою наносиши угліе огненное
собирая. Но да поступимъ прочее ко второму его
безбожному предложенію, еже есть сицево. 99. Отраженіе обличенія, еіѣе на оная словеса: яже бягие прежде сотворенна, но въ лице свое, яко
есть едино лице Святыя Троицы. Веліе и дебелое есть сего попа неискуство, и
занеже не разумѣетъ, что есть ѵпостась и лице,
того ради бѣднѣ ричется, сѣмо и овамо прира-
жающеся, и ко брегомъ ересей притирая'ся, никоею
декою вѣры подутверженъ суще, окаянный уто-