Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 9

Полемическия против раскола сочинения православных. Часть 1. Паисия Лигарида опровержение челобитной попа Никиты

Субботин Н. И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Т.9. Полемическия против раскола сочинения православных. Часть 1. Паисия Лигарида опровержение челобитной попа Никиты. - Москва. - 1895

1895

Многотомное издание:

Материалы для истории раскола за первое время его существования (в 9 томах):

OCR
лютъ, того ради, яко выну остаетъ нѣчто сокро¬
венное, ко еже зрѣти, еже аки облакомъ пріосѣ-
няется и обвитое окружается, отвсюду тмѣ
обшедши. Се же все бываетъ за врожденное
Божества изящное необъятіе, еже всякій умъ
созданный превосходитъ, Ангельскій же и чело¬
вѣческій. И есть убо навершатель, и праведнѣ,
Св. Григорій Нисскій: кая свыше сила понужда¬
ющая иныя человѣкъ во тмѣ творящи претыка-
тися, иныя же во яснѣ свѣтѣ пребывати? но
въ насъ самѣхъ, внутрь же, въ нашей силѣ, хоти
(sic), и избраніи тмы и свѣта вину людіе дер-
жавствуемъ, яко да овогда видящи, овогда слѣпи,
якоже хощемъ тако и будемъ. Ибо по исторіи
не стѣны, не горы, ниже что ино сицевое Егип-
тяномъ лучи солнечніи отъимоваше; но равнѣ убо
солнцу вся просвѣщающу, Іудеи свѣтомъ дневнымъ
услаждахуся, Египтяне паки видѣти не могоша. Аще селицы и толицы отцы, аки отъ Еван¬
гельскаго прорицалища и притвора Соломоня тако
прорицаша, о любиме Никито, кто здраваго ума
человѣкъ выше сего и ктому усумнѣватися воз¬
можетъ о тмѣ божественнѣй? Воистинну никтоже,
развѣ слѣпъ сый тѣлесныма и душевныма очима. 5. Отраженіе обличенія четвертое 1 етке на
оныя словеса: тако имате предъ собою смерть ваіиу, якоже и от, иже иматъ распинатися. Ктому напаствуетъ, но любопрительнѣ и без-
разсуднѣ, кромѣ же всякаго основанія, на оныя 1 Было написано, и зачеркнуто: пятое.