лютъ, того ради, яко выну остаетъ нѣчто сокро¬
венное, ко еже зрѣти, еже аки облакомъ пріосѣ-
няется и обвитое окружается, отвсюду тмѣ
обшедши. Се же все бываетъ за врожденное
Божества изящное необъятіе, еже всякій умъ
созданный превосходитъ, Ангельскій же и чело¬
вѣческій. И есть убо навершатель, и праведнѣ,
Св. Григорій Нисскій: кая свыше сила понужда¬
ющая иныя человѣкъ во тмѣ творящи претыка-
тися, иныя же во яснѣ свѣтѣ пребывати? но
въ насъ самѣхъ, внутрь же, въ нашей силѣ, хоти
(sic), и избраніи тмы и свѣта вину людіе дер-
жавствуемъ, яко да овогда видящи, овогда слѣпи,
якоже хощемъ тако и будемъ. Ибо по исторіи
не стѣны, не горы, ниже что ино сицевое Егип-
тяномъ лучи солнечніи отъимоваше; но равнѣ убо
солнцу вся просвѣщающу, Іудеи свѣтомъ дневнымъ
услаждахуся, Египтяне паки видѣти не могоша. Аще селицы и толицы отцы, аки отъ Еван¬
гельскаго прорицалища и притвора Соломоня тако
прорицаша, о любиме Никито, кто здраваго ума
человѣкъ выше сего и ктому усумнѣватися воз¬
можетъ о тмѣ божественнѣй? Воистинну никтоже,
развѣ слѣпъ сый тѣлесныма и душевныма очима. 5. Отраженіе обличенія четвертое 1 етке на
оныя словеса: тако имате предъ собою смерть ваіиу, якоже и от, иже иматъ распинатися. Ктому напаствуетъ, но любопрительнѣ и без-
разсуднѣ, кромѣ же всякаго основанія, на оныя 1 Было написано, и зачеркнуто: пятое.