216 поля, пламеней не поятъ, самъ ся въ ню воверзе,
якоже и Емпедоклъ, иже во Етну гору Сикилій-
скую безсмертіа ради волею самъ ся врину. Мы
убо да плѣнимъ разумъ нашъ во служеніе вѣры,
ничесоже внѣ предѣловъ мудрствовати усил-
ствующе. Ибо излиха возвышающійся вящшимъ
падаютъ паденіемъ въ Скиллу и въ Харивдъ
ересей. 30. Отраженіе оныхъ словесъ, Яко подобаетъ на
Никона 1 собраніи сѵнодъ, на немже не токмо ііерков-
нымъ мужемъ, но и мірскимъ присутствовати требѣ есть. Во обычаи положено бяше у Аѳинъ гаж-
дателная си писати и на столпѣхъ ваати; бяше
же онъ столпъ четвероуголна образа, на немже
имя гаждаемаго укорителнѣ 1 2 нарѣзывашеся, отню-
дуже слово оное обличителное Гречески... имено-
вася, и оставаше изваанна во будущую дѣла па¬
мять. Равнѣ егда кто изъ училища Пиѳагориче-
скаго исхождаше, на столпѣ имя его писашеся,
съ сицевымъ написаніемъ: сицевый философъ умре.
Воистинну и Никита мертвъ есть, яко отходитъ
отъ училища отецъ святыхъ. Не хула ли всимъ
видится, сѵнодъ собирати съ присутствіемъ мі¬
рянъ! Сей сѵнодъ былъ бы химерическій и подъ
прегубомъ луны положителенъ. Братъ, глаголетъ
въ притчахъ, въ гл. і8, пособствованъ отъ брата, 1 Было: противъ Никона. 2 —руштелнѣ.