154 благихъ глаголати, ниже поработити ума твоего
на служеніе Христово хощеши, по словеси Апо¬
стольскому, въ первомъ посланіи ко Коринѳомъ
въ гл. іо. Того ради вложити подобаетъ въ сквер¬
ная уста твоя брозды... якоже глаголетъ св. Епи¬
фаній, да не ктому глаголеши словесъ неистовыхъ
и лжи полныхъ. Лгати бо, глаголетъ св. Кирилъ,
есть мерзко... и единыя истинны едина и сама
есть другини правда... Помолимъ убо... Бога Слова,
да никогда погрѣшимъ отъ предложеніа правды,
но за ню и кровь нашу пролита готови будемъ. Отраженіе оныхъ словесъ: яко Латинскій крыжъ
Никонъ повелѣ знаменовати на просфорѣ, или на
приношеніи Агнца. 1 Вопросъ древле бяше во Аѳинѣхъ, сирѣчь
въ самомъ Греческія земли пупѣ, что бы было купно
мало и величайшее? Разніи разная отвѣщаху. Пер¬
вый убо повѣда быта оно, еже аще и малѣйшее
количествомъ есть, обаче вся видитъ. Другій по-
вѣдаше быта самое сердце, яко то, еже малѣйшее
есть въ количествѣ си, обаче пространствомъ на
вся распространяется, сице даже Александеръ онъ
Макидонскій, услышавъ отъ Демокрита философа,
еще вяще обрѣтатися міровъ, возопити, глаголется:
увы, мнѣ окаянному, иже и единаго міра подчинити
ми не могу! Третій языкъ исповѣда быти. Сей
малѣйшій и величайшій есть за пребогатую его 1 Были сначала написаны подлинныя слова челобитной: «Отраженіе
на оныя словеса: Да по еюжъ Никонову велѣнію въ Служебникахъ на отцѣ
Божіи вмѣсто креста Господня, напечатанъ ляцкій крыжъ.