Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 9

Полемическия против раскола сочинения православных. Часть 1. Паисия Лигарида опровержение челобитной попа Никиты

Субботин Н. И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Т.9. Полемическия против раскола сочинения православных. Часть 1. Паисия Лигарида опровержение челобитной попа Никиты. - Москва. - 1895

1895

Многотомное издание:

Материалы для истории раскола за первое время его существования (в 9 томах):

OCR
19 чіи. Како бо можетъ той, буди во образъ, о воз¬
держаніи слово творити, самъ сый естествомъ си
невоздерженъ? Егда Христосъ Господь, Учитель
учителей, самъ единъ поистиннѣ Равви хотяше на-
рицатися, прежде начатъ творити, потомъ же учити.
Инаково услышалъ бы оную преобычную притчу:
врачу исцѣлися самъ. Ктому, пастырей служеніе есть, еже бдѣти
и стада стрещи со всякимъ прилежаніемъ и попече¬
ніемъ, якоже лѣпо назнаменова Ѳеофилактъ. При-
водяше во образъ пастыри Виѳлеемскія, и во время
зимы бдѣвшія на стражи стада своего, якоже пишетъ
Лука во главѣ второй; и того ради достойни быша,
еже слышати благое оное вѣствованіе о Христѣ
новорожденномъ и небесныхъ духовъ явленіемъ
услаждатися. Инако же пастырь, иже дѣйственнѣ
ввѣреннаго себѣ стада еже пасти нерадивъ есть,
нѣсть по-истиннѣ пастырь, но токмо по имени,
.а не вещедѣйствомъ. Се же за врожденное отно¬
шенія соотвѣтованіе '/casco;* и наученіе (sic) еже
имѣетъ пастырь со своимъ стадомъ. Тойже убо
праведнѣ слышитъ гласъ онъ: паси овцы моя, иже
самымъ дѣломъ пасетъ стадо, яко епископъ душъ,
прилежно та наблюдаютъ, яже суть имъ полезна
и потребна. Бдите убо вси пастыріе: еже бо еди¬
ному глаголю, всѣмъ глаголю. У Марка въ гл. 14. 3. Отраженіе обличенія, еЯсе на оныя словеса: да паки чистая явится церковная нива. Дерзаетъ соравняти книгу оную Скрижалей,
отъ Никона напечатанную, съ нивою оною при- 2*