19 чіи. Како бо можетъ той, буди во образъ, о воз¬
держаніи слово творити, самъ сый естествомъ си
невоздерженъ? Егда Христосъ Господь, Учитель
учителей, самъ единъ поистиннѣ Равви хотяше на-
рицатися, прежде начатъ творити, потомъ же учити.
Инаково услышалъ бы оную преобычную притчу:
врачу исцѣлися самъ. Ктому, пастырей служеніе есть, еже бдѣти
и стада стрещи со всякимъ прилежаніемъ и попече¬
ніемъ, якоже лѣпо назнаменова Ѳеофилактъ. При-
водяше во образъ пастыри Виѳлеемскія, и во время
зимы бдѣвшія на стражи стада своего, якоже пишетъ
Лука во главѣ второй; и того ради достойни быша,
еже слышати благое оное вѣствованіе о Христѣ
новорожденномъ и небесныхъ духовъ явленіемъ
услаждатися. Инако же пастырь, иже дѣйственнѣ
ввѣреннаго себѣ стада еже пасти нерадивъ есть,
нѣсть по-истиннѣ пастырь, но токмо по имени,
.а не вещедѣйствомъ. Се же за врожденное отно¬
шенія соотвѣтованіе '/casco;* и наученіе (sic) еже
имѣетъ пастырь со своимъ стадомъ. Тойже убо
праведнѣ слышитъ гласъ онъ: паси овцы моя, иже
самымъ дѣломъ пасетъ стадо, яко епископъ душъ,
прилежно та наблюдаютъ, яже суть имъ полезна
и потребна. Бдите убо вси пастыріе: еже бо еди¬
ному глаголю, всѣмъ глаголю. У Марка въ гл. 14. 3. Отраженіе обличенія, еЯсе на оныя словеса: да паки чистая явится церковная нива. Дерзаетъ соравняти книгу оную Скрижалей,
отъ Никона напечатанную, съ нивою оною при- 2*