Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 9

Полемическия против раскола сочинения православных. Часть 1. Паисия Лигарида опровержение челобитной попа Никиты

Субботин Н. И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Т.9. Полемическия против раскола сочинения православных. Часть 1. Паисия Лигарида опровержение челобитной попа Никиты. - Москва. - 1895

1895

Многотомное издание:

Материалы для истории раскола за первое время его существования (в 9 томах):

OCR
17 ковницею, по притчѣ. Прочее же да принесетъ
сей древнихъ святыхъ отецъ образцы, симъ обы¬
чаемъ титло употреблявшихъ, сирѣчь: «во смире¬
ніи Божіи». Ибо донелѣже онъ свидѣтельство не
покажетъ намъ явѣ, выну имать быти Никитобо-
рецъ... и весь жестокій Ареопагита. Паче же возоб-
личу его о новствованіи, имже нынѣшній еретицы
излиха веселитися являются. Тако Трифилій обли¬
ченъ бяше отъ великаго онаго Спиридона за по¬
добное новствованіе. Ибо егда учился Греческому
Трифилій витійствованію, измѣнилъ есть въ сво¬
емъ словѣ, глаголюще о разслабленномъ, реченіе
оно: возми одръ твой и ходи, и въ сего мѣсто
рече: возми ложе твое. Тогда возопи Спиридонъ:
еда ты лучше еси Іоанна Евангелисты, иже упо¬
требилъ есть реченія онаго: одръ, а не ложе? Тѣмъ
же убо ничесоже есть измѣнительно, но стоя-
тельно есть при пречестной древности. 2. Отраженіе обличенія, етѣе на оныя словеса: и азъ, богомолецъ твой, видя въ той новой книгѣ
древнихъ еретиковъ останки. Исповѣдуетъ здѣ творецъ себе ревностію бла¬
гочестія ревновавша и аки остенемъ нѣкимъ
возбужденна устремившася на писаніе сихъ, яже,
и нехотяща, ума нѣкоего могла бы возбудити, таже
ко дѣйствованію званія священническаго, себѣ
ввѣреннаго, общія ради пользы христіанскаго сонма,
приличствовати. Ибо явѣ о семъ увѣщаютъ свѣт¬
лѣйшій восточныя церкве свѣтильницы св. Василій
Великій и св. Іоаннъ Златоустый, глаголющій, яко 2 Приложеніе къ , ,Братскоиу Слову.4*