17 ковницею, по притчѣ. Прочее же да принесетъ
сей древнихъ святыхъ отецъ образцы, симъ обы¬
чаемъ титло употреблявшихъ, сирѣчь: «во смире¬
ніи Божіи». Ибо донелѣже онъ свидѣтельство не
покажетъ намъ явѣ, выну имать быти Никитобо-
рецъ... и весь жестокій Ареопагита. Паче же возоб-
личу его о новствованіи, имже нынѣшній еретицы
излиха веселитися являются. Тако Трифилій обли¬
ченъ бяше отъ великаго онаго Спиридона за по¬
добное новствованіе. Ибо егда учился Греческому
Трифилій витійствованію, измѣнилъ есть въ сво¬
емъ словѣ, глаголюще о разслабленномъ, реченіе
оно: возми одръ твой и ходи, и въ сего мѣсто
рече: возми ложе твое. Тогда возопи Спиридонъ:
еда ты лучше еси Іоанна Евангелисты, иже упо¬
требилъ есть реченія онаго: одръ, а не ложе? Тѣмъ
же убо ничесоже есть измѣнительно, но стоя-
тельно есть при пречестной древности. 2. Отраженіе обличенія, етѣе на оныя словеса: и азъ, богомолецъ твой, видя въ той новой книгѣ
древнихъ еретиковъ останки. Исповѣдуетъ здѣ творецъ себе ревностію бла¬
гочестія ревновавша и аки остенемъ нѣкимъ
возбужденна устремившася на писаніе сихъ, яже,
и нехотяща, ума нѣкоего могла бы возбудити, таже
ко дѣйствованію званія священническаго, себѣ
ввѣреннаго, общія ради пользы христіанскаго сонма,
приличствовати. Ибо явѣ о семъ увѣщаютъ свѣт¬
лѣйшій восточныя церкве свѣтильницы св. Василій
Великій и св. Іоаннъ Златоустый, глаголющій, яко 2 Приложеніе къ , ,Братскоиу Слову.4*