Заключеніе. Правило, или врачбу душъ Назіанзскій Бого¬
словъ, въ первомъ си словѣ, хитростей хитрость
и разумовъ разумъ быти провѣща, еже чрезъ нѣ¬
кое снесеніе съ человѣческихъ тѣлесъ врачеваніемъ,
и ликованіемъ свое бесѣдованіе утвержаетъ. Есть
же плотская врачба, хитрость дѣемая о тѣлесѣхъ*
здравія вина дѣйственная, и имѣетъ за вещество-
тѣлеса человѣческая, за конецъ же наше здравіе-
Противнымъ паки обычаемъ, душевнаго врачества
человѣческія души суть вмѣсто нѣкоего подлога*
конецъ же—ихъ спасеніе и обоженіе благодатію-
Тая убо, яже о тѣлесѣхъ дѣйствуетъ, неудобна
негли и трудна есть; но душевная много труднша;
ово за вещества естество (сей бо души вмѣсто
подлога суть), ово за конецъ дѣла и дѣйства
(обѣщаетъ бо сія человѣки отъ Бога благодатію
претворити). Ибо здравіе есть стихій, отъ них-
же состоимъ, лѣпое устроеніе; недугъ же—тѣхъ же
неустроеніе. Того ради конецъ послѣдній добраго
врача есть, еже присутствующее тѣлу здравіе и полез¬
ное здравствованіе тѣми, яже недугомъ ползуютъ*
врачествы соблюсти, или отсутствующее и погублен¬
ное тѣми паки, ими же исправитися можетъ, возвра¬
тите помалу. Душевному же врачеству то пред-