Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 9

Полемическия против раскола сочинения православных. Часть 1. Паисия Лигарида опровержение челобитной попа Никиты

Субботин Н. И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Т.9. Полемическия против раскола сочинения православных. Часть 1. Паисия Лигарида опровержение челобитной попа Никиты. - Москва. - 1895

1895

Многотомное издание:

Материалы для истории раскола за первое время его существования (в 9 томах):

OCR
Заключеніе. Правило, или врачбу душъ Назіанзскій Бого¬
словъ, въ первомъ си словѣ, хитростей хитрость
и разумовъ разумъ быти провѣща, еже чрезъ нѣ¬
кое снесеніе съ человѣческихъ тѣлесъ врачеваніемъ,
и ликованіемъ свое бесѣдованіе утвержаетъ. Есть
же плотская врачба, хитрость дѣемая о тѣлесѣхъ*
здравія вина дѣйственная, и имѣетъ за вещество-
тѣлеса человѣческая, за конецъ же наше здравіе-
Противнымъ паки обычаемъ, душевнаго врачества
человѣческія души суть вмѣсто нѣкоего подлога*
конецъ же—ихъ спасеніе и обоженіе благодатію-
Тая убо, яже о тѣлесѣхъ дѣйствуетъ, неудобна
негли и трудна есть; но душевная много труднша;
ово за вещества естество (сей бо души вмѣсто
подлога суть), ово за конецъ дѣла и дѣйства
(обѣщаетъ бо сія человѣки отъ Бога благодатію
претворити). Ибо здравіе есть стихій, отъ них-
же состоимъ, лѣпое устроеніе; недугъ же—тѣхъ же
неустроеніе. Того ради конецъ послѣдній добраго
врача есть, еже присутствующее тѣлу здравіе и полез¬
ное здравствованіе тѣми, яже недугомъ ползуютъ*
врачествы соблюсти, или отсутствующее и погублен¬
ное тѣми паки, ими же исправитися можетъ, возвра¬
тите помалу. Душевному же врачеству то пред-