52 Божеству, созданна же по человѣчеству, видима,
купно же и невидима. Тѣмже прилично навершаетъ,
яко Христосъ Господь не нарицается Христосъ
прежде времени воплощенія, то бо мудрствовало
бы ересь Оригенову, сонствовавшаго себѣ душъ
преждебышество... Убо Христосъ наречеся, егда
во чрево Лѣвыя вселися; бысть же плоть непре¬
ложно презъ помазаніе Божества, человѣчество
бо помазася, глаголетъ Григорій Богословъ и
Кириллъ Александрійскій. Наблюдателно есть хитр-
ствованіе Аріанское, отрицавшихъ сына Божія
быти... презъ едино ѵ, сирѣчь несозданна бывша,
исповѣдаху же быти... созданна, а не... рожденна,
презъ сугубо ѵѵ. Но воистинну Божественное
естество есть нерожденное (еже бо родитися нѣсть
естества, но ѵпостаси), и того ради Отцу дается
нерожденное,—того ради, яко ни отъ когожде
раждается; рожденное паки Сынови, занеже отъ
Отца родися; исходящее Духу Святому, яко отъ
Отца исходитъ, якоже засвидѣтельствова Самъ
Христосъ у Іоанна. Отсюду явѣ есть еже рещи подо¬
баетъ о трехъ ересѣхъ ложно приведенныхъ и
злѣ уразумѣнныхъ отъ сего Никиты. Нынѣ же
ко инымъ клеветамъ да приступимъ. 1111. Отраженіе обличенія десятое, е^се на оная
словеса: о чревѣ Пресвятыя нашея Богородицы на¬
писано: но отверзеся утроба и заключися. Богородицу поистиннѣ быти выну Дѣвою и
тредѣвою... никтоже отъ православныхъ никогдаже
усумнися, понеже о ея дѣвствѣ и праведной...