Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 9

Полемическия против раскола сочинения православных. Часть 1. Паисия Лигарида опровержение челобитной попа Никиты

Субботин Н. И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Т.9. Полемическия против раскола сочинения православных. Часть 1. Паисия Лигарида опровержение челобитной попа Никиты. - Москва. - 1895

1895

Многотомное издание:

Материалы для истории раскола за первое время его существования (в 9 томах):

OCR
48 еда не хощетъ разлучити лица Сыновня отъ лица
Отчя и Духа Святаго? или нечестивѣ мнитъ всю пре¬
божественную Троицу воплощенну быти и укрест-
вованну, яже есть ересь армейская, или ѳеопасхитовъ
того ради глаголющихъ: святый Боже, святый
крѣпкій, святый укрествованный, помилуй насъ. Но
сіе все истребися, и отъ соборовъ святыхъ проклято:
тѣмже ни отвѣтованія требуетъ. Писано бо есть
въ притчахъ, въ гл. 26: не отвѣщай безумному по
злобѣ его, да не подобенъ ему будеіии. И занеже
обѣщахся, да не долгъ въ дѣлѣ семъ явлюся, еже
пространнѣ бесѣдовати, отлагаю. 10. Отраженіе обличенія девятое еЖе на оная
словеса: яко есть едино лице Святыя Троицы. Хамелеона звѣря и траву повѣствуютъ естество-
словы различный цвѣтъ пріимати, и тако въ всякій
часъ удобно прелагатися (измѣнятися), развѣ бѣ¬
лаго, яко Назіанзинъ глаголетъ, или чермнаго,
якоже Плиній непщеваше. Никита же, кромѣ
свѣтлыя правды, на всякую ложъ иначествуется
подобіемъ басненнаго Протея, о немже притча:
Протея премѣнѣйшій. Но начнемъ очищати Наѳа¬
наила и изъ Греческаго же вѣрно истолкуимъ на
языкъ славенскій. Глаголетъ убо: 1 ѵпостась абіе
Бога Слова во чревѣ Дѣвы совершенна есть и
абіе плоть Бога Слова. Ибо Сынъ Единосущный
Отцу, яко сѣмя Божественное, сочини и устрой
себе ради плоть одушевленную, съ душею слове- 1 На полѣ замѣчено: deest in Skrizal.