105 есть писано у Матѳеа, слово хотящій на страш¬
номъ судѣ воздати. 18. Отраженіе обличенія, е?ке на оная словеса: Яко діакономъ, инокомъ, мірскимъ и женамъ мощно
есть младенцевъ крестити въ нуждѣ. Пантирве камень есть, между каменьми предра¬
гими причтеный, въ немже едино естество всѣхъ
царствъ виды любочестнымъ нѣкимъ подражатель¬
ствомъ совокупи, якоже и въ святомъ таинствѣ
крещенія благодатей исполненіе всутствуетъ и
вмѣшается, ибо оно есть всѣхъ таинствъ дверь,
корень и источникъ. И того ради св. Діонисій
святое... богорожденіе именовати не усумнѣвается.
Паче же Григорій святый Богословъ въ словѣ і....
сирѣчь святое почитаніе пресвятыя Троицы нареклъ
есть. Ибо Пиндаръ пояше, между стихіями изряд¬
нѣйшую воду быти... еже прилагателное къ водѣ
крещенія пренести не усумнѣваемся, яко бо вода
просто угодна есть ко всякому очищенію, ибо егда
тѣло сквернами и блатомъ бываетъ покаляно,
водою обыкохомъ измывати и тако чисто сотворяти:
тако и въ божественной сей бани и таинственномъ
семъ крещеніи самую воду пріемлемъ, во еже бы
намъ чувственною вещію не плотское сіятельство
изъявите, ибо благодатію крещенія бываемъ паче
снѣга' убѣлени, Пресвятаго Духа свѣтомъ озаря-
ющеся. Но къ дѣлу ближае да приступимъ. Во¬
прошается первіе, чесо ради Христосъ Господь,
хотяще сіе таинство узаконите, изволилъ е въ водѣ
содѣяти, нежели во иной вещи? Отвѣтуется обычно: і