I. Поученіе, или бесѣда увѣщателная. Аще когда бысть, нынѣ воистину есть привѣтно Хри¬
стова рождества торжество въ господствующемъ и царствую¬
щемъ семъ градѣ Москвѣ. Того ради, яко достоинъ бысть тѣ-
шитися и видѣти своима очима дву селенскихъ патріарховъ
литургисающихъ, благословящихъ его и посвѣщающихъ.
Сего ради благоприличствуетъ оно псаломское восклицати
пѣніе: се есть день, его же сотвори Господь во спасеніе, или па¬
че реку во свобожденіе повсемственное. Время же сіе есть во¬
склицанія по Божественному1 Іоанну Златоусту: сіе есть празд¬
нество празднествъ и торжество торжествъ. И того ради сугубъ
есть радости извѣтъ въ сеімъ богоспасаемомъ градѣ и въ свя¬
той великой соборной Христовой Церкви. Якоже убо су¬
губа суть дарованія, сирѣчь небесная и земная, тако по су¬
губому человѣку, внутреннему и внѣшнему, прилагаются, раз¬
дѣляются и дарствуются. Премудрость Сынъ и Слово Божіе есть и глаголется, въ
Егоже похвалу величайшій царь Юстиніанъ внутрь новаго
Рима Христу Богу и человѣку созда святую Софію, при¬
личнымъ именемъ именуя. О ней же, премудрости, глаголаше
премудрый Соломонъ: премі]дросшъ созда себѣ храмъ,—дѣв¬
ственное сирѣчь жилище, Богородицу Марію,—еже утверди
седмію столпами, сирѣчь седмочисленными дары Духа Пре¬
святаго, имиже ю преблагій Архитектонъ Богъ полную со¬
твори благодатей. Вождѣлѣ праотецъ нашъ Адамъ равенъ
быти Богу премудрѣйшему, и того ради снѣдѣ отъ древа 1 Доселѣ писано плохой словянской скорописью; далѣе польскими
буквами.