138 23. Отраженіе оныхъ словесъ: Никонъ повелѣ бла-
гословити люди инымъ образомъ, различнымъ отъ
древняго знамене благословеній. Раздѣли естество естествующее... Богъ тре-
блажайшій же и величайшій руцѣ наши на персты,
егоже аще вину отъ Стагириты философа во-
вопросилъ бы еси, познаеши то содѣяно быти
ради угоднаго орудій употребленія. Аще о томъ
же отъ Плиніа взыщеши... услышиши то быти
содѣлано ради благодатей пространнѣйшаго об¬
щенія. Того ради Титъ, Рима сладость, обыклъ
бяше возглашати: пріидите вси ко мнѣ и благода¬
тей воды, аки отъ рѣки, черпайте. Оттуду оное
его краткореченіе: отщетихомъ нынѣ дне, о друзи,
никоего благотворенія кому либо сотворше. На¬
послѣдокъ, аще вопросилъ бы еси Григорія Нис¬
скаго, речетъ сицевое перстовъ раздѣленіе быти
нуждное ко изъявленію силы витійства. Сей бо
въ человѣческомъ дѣйствѣ, въ главѣ 8, сице пи¬
шетъ: тѣмже аще бы кто реклъ, естеству глаголющу
руцѣ глаголанія ради даны быти, сей бы не погрѣ¬
шилъ отъ правды, понеже бо еже писмены отъ насъ
изображатися слово обыче рукъ дѣйствомъ. Тѣмъ
подвиженъ Демосѳинъ, между всѣми ветіими слове-
снѣйшій, вопрошенъ бывъ: елика нуждна суть ко
еже слово имѣти?—три, отвѣща,—перво, еже быти
дѣйство, второе—дѣйство, третіе паки—дѣйство.
Имиже словесы ничесоже ино восхотѣ изъявити,
яко дѣйства въ витейскомъ глаголаніи присутство.
Мы паки дерзновенно исповѣдуемъ, яко того дѣля