15 дѣву, ко еже зрѣти, на церковномъ позориши
предлагати годствуетъ. Тако Езекія царь благочестивѣйшій, въ чет¬
вертыхъ книгахъ царствъ, во главѣ девятойнаде-
сятъ, егда Рапсакій Ассирійскій злохуляше, вземъ
книги, вниде въ домъ Господень и распростре я
предъ Богомъ, иже въ вышнихъ, и не кромѣ
пребогатаго слезъ изліянія возопи, рекше: Господи
Боже Израилевъ, приклони ухо твое и услыши
мя; отверзи Господи очи твои и виждь и услыши
вся словеса Сеннахирима, яже посла поношая
тебѣ, Богу живому. Распрострохъ же и азъ подобнѣ клеветныя
твоя книги, о Никито, свитокъ твой безчеству-
ющій, егоже нетако противъ Никону предста-
тельствовавшу, якоже противъ всей Восточной
Церкви написалъ еси, и призвахъ Бога пребла-
жайшаго и величайшаго, да судитъ прю нашу,
отмститъ же праведнѣ, яко судія и отмститель. 1. Обличеніе на оныя словеса, въ титлѣ поло¬
женныя: Въ Божіи смиреніи. 1 Усумнивъ есмь, здравымъ ли умомъ и въ са¬
момъ началѣ глаголетъ, или паче глумится сей
творецъ, глаголяй въ титлѣ: въ Божіи смиреніи.
Ибо смиреніе Богу никоимъ же образомъ при-
личствуетъ, но токмо честь и слава. Тако Ангели
пояху: слава въ вышнихъ къ Богу, и на земли 1 Челобитная Никиты начинается такимъ обращеніемъ къ Царю
Алексѣю Михайловичу: «Божіею милостію, въ Божіи смиреніи и въ Хри¬
стовой кротости благочестивнѣ царствующему» и проч.