Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 9

Полемическия против раскола сочинения православных. Часть 1. Паисия Лигарида опровержение челобитной попа Никиты

Субботин Н. И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Т.9. Полемическия против раскола сочинения православных. Часть 1. Паисия Лигарида опровержение челобитной попа Никиты. - Москва. - 1895

1895

Многотомное издание:

Материалы для истории раскола за первое время его существования (в 9 томах):

OCR
180 27. Отраженіе сихъ словесъ: не подобаетъ анти-
міиссовъ чрезъ седмъ дни на престолѣ на посвященіе
полаіати, якоже Никонъ сонствова, отъ ложныхъ пи¬
саній сіе исчерпающе ученіе. Мысляща мя многомножае, чесо ради у Іудеевъ
седмочисліе въ толикомъ почитаніи имяшеся, абіе
Христосъ срѣтаетъ, егоже пресвятое имя седмію
писмяны состоитъ ypiGioq. Еже наблюде и святый
Епифаній... Седмь бо даровъ Духа Святаго на
Немъ бяху, сирѣчь: духъ премудрости, духъ смыс¬
ла, 1 духъ совѣта, духъ крѣпости, духъ вѣдѣніа,
духъ благочестіа, духъ страха Божія. Чудишижеся
послѣжде, о Никито, аще антиміиссы посвященыи
чрезъ 1 2 цѣлый седмь дни на престолѣ полагаются.
Воистинну не отъ Латинъ сіе пріято есть, но отъ
Греческихъ Отецъ 3. Слыши убо когда либо Мат¬
ѳея Властаря, въ главѣ о антиміисахъ что толкуетъ,
заключающе: Антиміисы освященіа силу общест-
вуютъ, юже имъ храмовъ преосвященыхъ служи-
телство и седмодневная на престолѣ жертва дар-
ствуетъ чрезъ Ісуса Христа Господа нашего, имѣю¬
щаго въ десницы си седмь звѣздъ, въ Апокал: въ гл. і,
еже есть седмь Ангеловъ началнѣйшихъ, или ар-
хіереовъ седми церквей, во Азіи правителей, яко¬
же сказуется во Апокалипси, глаголющей: Таинство
седми звѣздъ, яже видѣлъ еси въ десницы моей, 1 Было: разума. 1 Доселѣ Полоцкій писалъ постоянно prez (презъ); теперь, какъ бы
вразумленный Никитою, начинаетъ писать: gzrez (чрезъ). 3 Было прибавлено: святыхъ.