Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 9

Полемическия против раскола сочинения православных. Часть 1. Паисия Лигарида опровержение челобитной попа Никиты

Субботин Н. И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Т.9. Полемическия против раскола сочинения православных. Часть 1. Паисия Лигарида опровержение челобитной попа Никиты. - Москва. - 1895

1895

Многотомное издание:

Материалы для истории раскола за первое время его существования (в 9 томах):

OCR
jy__ в. Отра/кеніе обличенія пятое1 ejke на оная словеса: и онъ младенецъ изначала даръ 6ѣ. Отрицаетъ Никита, яко Христосъ изначала
воплощенія своего бѣ приношеніе, или даръ, аще
и яснѣ то проповѣдуетъ царствующій Пророкъ,
поюще о Немъ въ пс. 39: жертвы и приношенія
на восхотѣлъ еси, тѣло же совершилъ ми еси,
всесожженій и о грѣсѣхъ не взыскалъ еси, тогда
рѣхъ: се пріиду. Рцы ми нынѣ ты, се пріиду
что есть? развѣ еже: се приношуся и во жертву
посвящаю себе? Еже и индѣ яснѣе знаменаше,
егда вопіяше, глаголюще: текоша во жажды, пса¬
ломъ 51.2 Предлежитъ здѣ изящное недоумѣніе,
паче же въ нашемъ писаніи греческомъ: можетъ
бо сугубо пріятися оно ёорароѵ, или въ первомъ
лицѣ, аки бы глаголюще: азъ самъ текохъ, или
въ третіемъ лицѣ, аки: Іудеи текоша на мя, яко
людіе жаждніи, якоже имѣетъ писаніе русское.
Но како либо пріемлется, выну по насъ есть
Давыдское пѣніе3, занеже бо волею пострадалъ
есть та, яже претерпѣти восхотѣ и подъяти. Убо
сіе Никитино противоположеніе4 жидовствуетъ. Но зрительно есть во святомъ Литургіи таин¬
ствѣ тожде знаменовати святыя дары и приноше¬
ніе, 5 каковыя дары приношаху своима рукама
и царіе ко алтарю во время великаго входа, якоже
является изъ Григорія Назіанзенскаго въ словѣ 1 И здѣсь прежде написано было: шестое. г Должно быть: псал. 61. 5 На полѣ: deopsalma. '* На полѣ: antitesis. 5 На полѣ: sev oblatam.