во храмѣ Божіи. Пять бо обыкоша просфиръ на
проскомидіи предлагатися... и отъ началныя убо
просфиры изъемлется антидоръ. Аще же не дов¬
лѣетъ множеству народа, можетъ отъ другія прос¬
фиры Богородичны взятися и раздѣлитися, паче же
и отъ третія уравнителнѣ, за девять чиновъ цер¬
ковныхъ принесенныя, по подобію девяти чиновъ
небесныхъ, взятися. Никоимъ же обычаемъ, гла¬
голетъ Симеонъ Селунскій, подражая Герману свя¬
тому, отъ четвертыя взятися можетъ антидоръ,
ниже отъ пятыя, за усопшія предложеныя. Но о
сихъ многая собирати излишнее непщевахомъ, яко...
наученіа паче, неже словопреніа доводства. 25. Отраженіе оныхъ словесъ: яко Никонъ измѣ¬
нилъ древній чинъ освященій храма, сирѣчъ о анти-
мисахъ на престолѣ. Слово антимиссіа (да нѣчто отъ числъ Пифа-
горическихъ возмемъ) отъ пяти слоговъ состоитъ.
Есть же слово латинское, по свидѣтелству Іоанна
Китрскаго епископа, еже аще гречески толковати
восхощеши, антипана, или антитипа трапезныхъ,
сирѣчь украшеній трапезныхъ, видъ носящая на-
речеши купно съ Валсамономъ. Тако Никита, по
рекломъ Сейдесъ, вся патріархіи пяти чувствомъ
сравняетъ: Іерусалимскаго убо равняетъ видѣнію,
того ради яко въ немъ Христосъ первѣе познася;
Антіохійскаго—уханію, ибо благая воня оттуду
произыде имене христіанскаго и во всю вселенную
разширися; Римскаго—вкушенію, того дѣля, яко