Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 9

Полемическия против раскола сочинения православных. Часть 1. Паисия Лигарида опровержение челобитной попа Никиты

Субботин Н. И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Т.9. Полемическия против раскола сочинения православных. Часть 1. Паисия Лигарида опровержение челобитной попа Никиты. - Москва. - 1895

1895

Многотомное издание:

Материалы для истории раскола за первое время его существования (в 9 томах):

OCR
во храмѣ Божіи. Пять бо обыкоша просфиръ на
проскомидіи предлагатися... и отъ началныя убо
просфиры изъемлется антидоръ. Аще же не дов¬
лѣетъ множеству народа, можетъ отъ другія прос¬
фиры Богородичны взятися и раздѣлитися, паче же
и отъ третія уравнителнѣ, за девять чиновъ цер¬
ковныхъ принесенныя, по подобію девяти чиновъ
небесныхъ, взятися. Никоимъ же обычаемъ, гла¬
голетъ Симеонъ Селунскій, подражая Герману свя¬
тому, отъ четвертыя взятися можетъ антидоръ,
ниже отъ пятыя, за усопшія предложеныя. Но о
сихъ многая собирати излишнее непщевахомъ, яко...
наученіа паче, неже словопреніа доводства. 25. Отраженіе оныхъ словесъ: яко Никонъ измѣ¬
нилъ древній чинъ освященій храма, сирѣчъ о анти-
мисахъ на престолѣ. Слово антимиссіа (да нѣчто отъ числъ Пифа-
горическихъ возмемъ) отъ пяти слоговъ состоитъ.
Есть же слово латинское, по свидѣтелству Іоанна
Китрскаго епископа, еже аще гречески толковати
восхощеши, антипана, или антитипа трапезныхъ,
сирѣчь украшеній трапезныхъ, видъ носящая на-
речеши купно съ Валсамономъ. Тако Никита, по
рекломъ Сейдесъ, вся патріархіи пяти чувствомъ
сравняетъ: Іерусалимскаго убо равняетъ видѣнію,
того ради яко въ немъ Христосъ первѣе познася;
Антіохійскаго—уханію, ибо благая воня оттуду
произыде имене христіанскаго и во всю вселенную
разширися; Римскаго—вкушенію, того дѣля, яко