21 якоже глаголютъ діалектики, и связалъ бы сей
творецъ непослѣдовательная, и сопрядалъ бы
о6^г\к(а^ несопрядаемая, и напослѣдокъ торже¬
ствовалъ бы прежде стяжанія побѣды, еже дѣло
поистинѣ судится зѣло легкое и посмѣятельное
у премудрыхъ и истинно сущихъ философовъ,
отъ нихже не нелѣпо навершается, яко кратко-
■сказаніе: конецъ дѣло блажитъ. 4. Отраженіе обличенія, е;ке на оное: ибо луч- ши имать именовати Бога тму и невидѣніе,
нежели свѣтъ. Отъ гіритрѣнія1 кременей раждается огнь, и
отъ сраженія винъ происходитъ правда, и отгнану
бывшу облаку свѣтлшій день является. Тако раз-
гнавше хитрословесія, имиже видится помрачатися
■истина небесная, она сильнѣе происходитъ и во
человѣческихъ глубочае всѣвается сердцахъ добро¬
дѣтель и восхваляется. Прельщается убо мрачный
сей человѣкъ въ реченіи тма, уѵосро, и поистиннѣ
омраченый, егда непщуетъ, яко нѣсть лучши
именовати Бога тму и невидѣніе, но свѣтъ. Се
же, яко Богъ есть первый свѣтъ, паче отецъ
свѣтовъ, по святому Іакову, первому Іерусалимскому
архіерею; но Діонисій Ареопагита, а не Никонъ,
тако нарицаетъ Бога необъемлемаго, о благій
мужу, Никито! Діонисій, глаголю, въ первой
главѣ о Тайной Богословіи изъявляетъ, какая есть
тма божественная и, призвавъ абіе Пресвятую *)*) Первоначально было написано, и потомъ зачеркнуто, прираженіа.