Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 9

Полемическия против раскола сочинения православных. Часть 1. Паисия Лигарида опровержение челобитной попа Никиты

Субботин Н. И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Т.9. Полемическия против раскола сочинения православных. Часть 1. Паисия Лигарида опровержение челобитной попа Никиты. - Москва. - 1895

1895

Многотомное издание:

Материалы для истории раскола за первое время его существования (в 9 томах):

OCR
21 якоже глаголютъ діалектики, и связалъ бы сей
творецъ непослѣдовательная, и сопрядалъ бы
о6^г\к(а^ несопрядаемая, и напослѣдокъ торже¬
ствовалъ бы прежде стяжанія побѣды, еже дѣло
поистинѣ судится зѣло легкое и посмѣятельное
у премудрыхъ и истинно сущихъ философовъ,
отъ нихже не нелѣпо навершается, яко кратко-
■сказаніе: конецъ дѣло блажитъ. 4. Отраженіе обличенія, е;ке на оное: ибо луч- ши имать именовати Бога тму и невидѣніе,
нежели свѣтъ. Отъ гіритрѣнія1 кременей раждается огнь, и
отъ сраженія винъ происходитъ правда, и отгнану
бывшу облаку свѣтлшій день является. Тако раз-
гнавше хитрословесія, имиже видится помрачатися
■истина небесная, она сильнѣе происходитъ и во
человѣческихъ глубочае всѣвается сердцахъ добро¬
дѣтель и восхваляется. Прельщается убо мрачный
сей человѣкъ въ реченіи тма, уѵосроомраченый, егда непщуетъ, яко нѣсть лучши
именовати Бога тму и невидѣніе, но свѣтъ. Се
же, яко Богъ есть первый свѣтъ, паче отецъ
свѣтовъ, по святому Іакову, первому Іерусалимскому
архіерею; но Діонисій Ареопагита, а не Никонъ,
тако нарицаетъ Бога необъемлемаго, о благій
мужу, Никито! Діонисій, глаголю, въ первой
главѣ о Тайной Богословіи изъявляетъ, какая есть
тма божественная и, призвавъ абіе Пресвятую *)*) Первоначально было написано, и потомъ зачеркнуто, прираженіа.