Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 9

Полемическия против раскола сочинения православных. Часть 1. Паисия Лигарида опровержение челобитной попа Никиты

Субботин Н. И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Т.9. Полемическия против раскола сочинения православных. Часть 1. Паисия Лигарида опровержение челобитной попа Никиты. - Москва. - 1895

1895

Многотомное издание:

Материалы для истории раскола за первое время его существования (в 9 томах):

OCR
90 16. Отраткеніе обличенія, еТсе на словеса сія: священникъ вземъ дары на главу благочинно исходитъ
и тако носяй я приноситъ въ жертвенникъ, ходивъ
сквозѣ люди тихо,итіи поютъ и припадаютъ къ нему. И на оныя: Припадаютъ вси, принтуще къ священнику. Премудрѣйшій Соломонъ въ своихъ притчахъ
въ гл. 4. сице увѣщаетъ: не уклонися ни на десно,
ни на шуе; занеже, глаголетъ философъ,' концы
суть порочны, добродѣтель же утвержается въ
срединѣ. Воистину, аще когда въ срединѣ стояти
подобаетъ, стоятелно же есть и во обычаи по¬
клоненія, егоже излиха злѣ употребляютъ Лютро-
калвинистове. Трегубъ убо обычай есть покло¬
ненія: Latria, Hyperdulia, Dulia. Latria убо, или
поклоненіе божественное, самому Богу, въ Троицѣ
единому, приличствуетъ. Сего ради св. Епифаній,
обличая Коллиридіаны, Богородицѣ, яки Богинѣ,
поклонъ творящія, изреклъ есть: Отецъ, Сынъ и
Духъ Святый да поклоночтется, Маріи же никтоже
да восхощетъ поклонятися, сирѣчь яко Богинѣ
подумствуется. Не бо женѣ, ниже мужеви, но
единому Богу таинство оное почитанія назнаме-
новуется, ради высочайшаго величества... Да небу-
дутъ, повелѣ Господь, тебѣ бози ини развѣ Мене,
но единаго чти Бога. Того ради идолопочитаніе
бяше мерзко, яко честь, самому Богу приличную,
людіе идолослужители господамъ и демонамъ при-
ношаху, никоимъ же образомъ имъ достойную.
Извѣстнѣ тріе волсвн, иже припадше Ісусу въ пе¬