90 16. Отраткеніе обличенія, еТсе на словеса сія: священникъ вземъ дары на главу благочинно исходитъ
и тако носяй я приноситъ въ жертвенникъ, ходивъ
сквозѣ люди тихо,итіи поютъ и припадаютъ къ нему. И на оныя: Припадаютъ вси, принтуще къ священнику. Премудрѣйшій Соломонъ въ своихъ притчахъ
въ гл. 4. сице увѣщаетъ: не уклонися ни на десно,
ни на шуе; занеже, глаголетъ философъ,' концы
суть порочны, добродѣтель же утвержается въ
срединѣ. Воистину, аще когда въ срединѣ стояти
подобаетъ, стоятелно же есть и во обычаи по¬
клоненія, егоже излиха злѣ употребляютъ Лютро-
калвинистове. Трегубъ убо обычай есть покло¬
ненія: Latria, Hyperdulia, Dulia. Latria убо, или
поклоненіе божественное, самому Богу, въ Троицѣ
единому, приличствуетъ. Сего ради св. Епифаній,
обличая Коллиридіаны, Богородицѣ, яки Богинѣ,
поклонъ творящія, изреклъ есть: Отецъ, Сынъ и
Духъ Святый да поклоночтется, Маріи же никтоже
да восхощетъ поклонятися, сирѣчь яко Богинѣ
подумствуется. Не бо женѣ, ниже мужеви, но
единому Богу таинство оное почитанія назнаме-
новуется, ради высочайшаго величества... Да небу-
дутъ, повелѣ Господь, тебѣ бози ини развѣ Мене,
но единаго чти Бога. Того ради идолопочитаніе
бяше мерзко, яко честь, самому Богу приличную,
людіе идолослужители господамъ и демонамъ при-
ношаху, никоимъ же образомъ имъ достойную.
Извѣстнѣ тріе волсвн, иже припадше Ісусу въ пе¬