887 АВВАКУМЪ. 888 XXX. Посланіе „отцу* Іонѣ. 28 II (л. 56) Господи, Ісусе Христе,
помогай намъ, Сыне Божій, помилуй
насъ. Чадо церковное и господине, отецъ
святый, Іона! Вопросилъ мя еси грубаго Богу и
человѣкомъ, стараго, грѣшнаго прото¬
попа Аввакума, ей, во грѣсѣхъ обѣт-
шавшаго: отъ чрева матере моея ра¬
ботаю сластѣмъ вѣка сего. Не мое
было то дѣло, еже сѣдѣти на Моисеовѣ
сѣдалищѣ, но то разумных есть и
жизнь свою в Церкви изнуряющих; азъ
же—человѣкъ волокита, и не книженъ
сый, и гдѣ чтб возму, и вижу и слышу?
Словеса Писанія обдержат мя, по чело¬
вѣку—скимени рыкающе. Развѣ ради
послушанія (л. 56 об.), за молитвъ свя¬
тых Божіихъ, отвѣщаю малая, Гос¬
поду помогающу. Благослови, отче, и
моли о мнѣ, да дастъ ми ся проглаго-
лати слово к полезному себѣ и вамъ.
Воымемъ реченная. Еже бо видѣх ты много во человѣ-
цѣхъ по градом раздѣленія во ученіи,
и сему не дивлюся азъ: чреда бо им,
по попущенію Божію, овіи возсіяют, а
иніи погибаютъ, и вѣрных, по Писанію,
4-я часть спасается. О оттекших 1 никоніянѣх слова мнѣ
нѣсть,—тѣ явно грядутъ в пагубу,—
но бесѣдую о старолюбцах, иже между
собою не согласуются, и спорами безу¬
мными (л. 57), или рѳщи правѣе—
высовомысліем падают, каждо своя хотя
поставити, а не яж суть Божія. И сія
грядут стезею неправою, понеж Господь
гордым противится, смиренным же дает
благодать. А иже дер || жат Евангеліе и Апо- 29
столъ, а святыя иконы отмещут, то яв¬
ныя ѳряги есть, сирѣчь нѣмцы. И их
есть вѣра такова: не пріемлют святых 7
собор, ниж словес святых отецъ, ни
иконнаго поклоненія, но токмо Апостолъ
и Евангеліе, и евангелики глаголются,
також люторцы и калвинцы. Священ¬
ническій чин, иноческій, отринувше: и
баба, и робя, умѣюЩе грамотѣ, то и
попъ у них (л. 57 об.) А иже глаголютъ: подобаѳт-де нам
изъ-под клятвы законныя востат, и
и сего словесе, аки б не разумѣюще, не
по правдѣ толкуют писмя сіе, но
козненно. Есть такъ: Христосъ изба¬
вил ны отъ клятвы закона ветхаго; той
бо законъ плотянъ бѣ; проклят тогда
всяк, вися на древѣ, и праведно и не¬
праведно; ѳгда ж распятся на древѣ
Сынъ Божій, оттолѣ упразнилъ клятву
законную, и бысть то древо прокля¬
тое—намъ благословеніе, сирѣчь: совос-
тахом бо со Христом, отъ ветхія клятвы
избавил ны есть. И потомъ собрав¬
шимся боговидцамъ (л. 58) и слугам,
Апостоломъ и по них соборамъ вселен¬
ским, седмим, изложиша правила; не
плотска суть, но Духъ Святый пріиде
на Апостолы во огненѣ видѣніи. Со
Духомъ Святымъ правила располагающе
и не хранящихъ под клятву подлага-
ющѳ, глаголаша: иже кто не пребы¬
вает во ученіи словесъ Господних и во
всѣхъ писанныхъ, да будет проклят. И не соблюдая среды, и пятка, и
прочих постовъ, да будет проклят. И
прочая прилична тому, сирѣчь епитемія
отъ Апостолъ и отецъ, или просто 1 Би: а абтекших