693 СОЧИНЕНІЯ БОГОСЛОВСКІЯ. 694 и деловахъ довольно; пред обѣдомъ
«Отче нашъ» проговоря, потребилъ с
водою святою во славу Христа Спаси¬
теля Бога і во освящение души і тѣлу.
Потомъ попу приказалъ і Агнецъ мнѣ
запасный вынять, і причащаюся з I братею по времяномъ, очистя свою со-
і весть во здравие, і во спасение ду¬
шамъ і телесемъ нашимъ о Христѣ
Ісусѣ, Господѣ нашемъ, Ему же слава
со Отцемъ і со Святымъ Духомъ, нынѣ,
і присно, і во вѣки вѣкомъ, аминь С VIII. О перстосложеніи. 21 а) || (л. 330 об.) О с л о ж е н і и ! коже пятью перъсты креститися і благи- перъстъ. I словляти иовелеваетъ, якоже і прежні Всякому правовѣрному, внимая о святіи Мелетій і прочій предаша. Тогда
своемъ спасеніи, подобаетъ слагати в Москвѣ- на соборѣ быша знамено-
перъсты в деснице по пре (л. 331) носцы Гурій, Смоленъскій епископъ, і
Данию святыхъ отецъ і креститися: Варъсонофій Тверскій, іже быша Ка-
великій убо перъстъ і мизинецъ, і занские чюдотворцы, і Филипъ, Соло-
третьи і подле мизинаго, совокупити вецкій ігуменъ, еже і митрополитъ Мо-
концы вкупе: являетъ Триіпостасное | сковской. Божество Отца, і Сына, і Святаго духа; j А иже нынѣ новелеваютъ трема перъ-
указателный же і великосредній, два! сты креститца в Тройцу, отсѣкая во-
сия сложити вкупе, и единъ отъ двухъ человѣчение Христово, сложа: великій,
сихъ мало наклонит являетъ смотре- і указательный, і великосредній, три
вие Христово Божества и человѣчества, перъста вкупе, і се || явное мудрование 22
Таже вознести на главу: являеть умъ j древняго отсту (332 об.) лника Фар-
не рожденый,—Отецъ роди Сына, Пре-1 моса еретика, папы Римъскаго. Онъ
вѣчнаго Бога, прежде вѣкъ вѣчныхъ. | трема сими перъсты крестилъся і лю-
Таже положити на пупъ: являетъ схо- і дей благословлялъ. Его же по смерти
ждение Его къ намъ (331 об.) і вопло-jnana Стефанъ седмый, выкопавъ, ло¬
щение отъ Святыя Дѣвы Богоотроко-1 ругалъ і повелѣ перъстъ отсѣщн, і ки-
вицы. Таже вознести на правое плечо: нули на землю. I разступися земля,
являетъ вознесение Христово і седѣнис : пожрѳ перстъ, і бысть пропасть. Таже
со Отцемъ, і со Святымъ Духомъ, і' другиі перъстъ отсѣкши, кинули, і изыде
праведныхъ одесную стояние. Таже огнь. I трѳтиі отсѣкши, кинули, і бысть
положити на лѣвое плечо: являетъ в > j смрадъ во всемъ градѣ, яко і людямъ
второе пришествие грѣшныхъ осужде- йздыхати отъ смрада. Стефан же по-
ние і вѣчное мучение. Тако повѣлеша; велѣ і тѣло кннутй въ Тиверъ реку. I
перъсты слагати і креститися святіи | сложа пять перъстъ, по преданію свя-
отцы: Мелетій Антиохійскій і Ѳеодо- тыхъ отецъ, і благо (л. 133) словилъ
ритъ блаженный, епископъ Киринѣйскій, землю, і бысть земля по прежнему.
Петръ Дамаскинъ і Максимъ Грекъ. | Писано о семъ в Кронике Латынскомъ,
Еще же і помѣстный бывый соборъ j а которое число, о томъ указуетъ Книга
в Москвѣ при царѣ Іване та (л. 132) овѣре—помнится 60-й іли 100-й листъ. 1 Эта статья «О жертвѣ нихоніанъской» напечатана В. Г. Дружининымъ въ Ллт. занятій Арх. Ком. в. XXVI: * Пуст озерскій Сборникъ», стр. 23—25. Спб. 1914 і.