863 АВВАКУМЪ. 864 XXVIII. Посланіе Сибирской „братіи*. ѵін,в7 (л. 232) у Исповѣданіе вкратцѣ
о настоящемъ времени и противу
отступниковъ православія—ска¬
заніе новаго страдальца Хрис¬
това, священно протопопа Ав¬
вакума. 1. Рабъ и посланникъ Ісусъ Христовъ,
волею Божіею, и узникъ о Господѣ,
старой грѣшникъ, протопопъ Аввакумъ
Петровъ, брату имяреку, еже о Христѣ
съ братіею: радоватися вамъ, другомъ
моимъ, и здравствовати о Спасѣ, Бозѣ
и Господѣ нашемъ, Ісусѣ Христѣ. Молю вы, чада церковная, и колѣномъ
вашимъ касаюся: аще обрѣтохъ пред
вами благодать, поминайте мя в мо¬
литвахъ своихъ, до дастмися слово
(л. 232 об.) проглаголати устомъ моимъ
на сопротивныя Божія и отступники
стараго нашего православія, мнимыя
христіяне, но бѣсовѳ суть,—никоніан¬
скій родъ заблуждшій. Зѣло бо огорчиша Церковь Божію и
общую матерь нашу догматы незакон¬
ными: вся бо отъ вѣка ереси внесоша
в ню, о нихже ми не достанетъ лѣто
повѣствующу. Закаляютъ бо агнецъ не¬
праведный, еже дѣйство льсти литор-
гейное; отнюдь бо православному хри¬
стіанину ихъ служенія не подобаетъ
причащатися: (л. 233) суетно бо кадило
и мерско приношеніе, понеже бѣсомъ
жрутъ никойіяня, а не Богови. Страшно
бо нѣкое чаяніе суда, и огня ревность
поясти хощетъ сопротивныя. Писано
бо есть: отвергся кто закона 1Моѵсеева, безъ милосердія
умираетъ при двою или тріехъ
свидѣтелѣхъ: колицѣй же, es мнится, сподобитисямуцѣгор-
Цшей СынаБожія поправыйи
кровь завѣтную скверну воз-
мнѣвъ, в нейже освятися,
и духъ благодати укоривъ?
Вѣмъ бо рекшаго: мнѣ отмще¬
ніе, Азъ воэдамъ >, глаголетъ
Господь; (л. 233 об.) страшно
есть впасти въ руцѣ Бога
жива2. Заблудиша никоніяня, отъ
чрева глаголаша лжю, ярость ихъ
по подобію зміину3. Едино
смышляютъ о правоверных: како убіютъ
и погубятъ; не да спасут и в Богу
приведут; но сами в пагубу грядут и
повинующихся имъ за собою же ведутъ;
и вси в челюсти адовы стремглав по¬
ступаютъ, льстящеся и блазняще другъ
друга на горшая. Отвергли никоніяня вѣчную правду
церковную, не восхотѣли пятію пе
(л. 234) рсты, по преданію святыхъ отецъ
креститися, но нѣкако странно тремя
персты вапечатлѣшася в совровищи
всегубителя,—глаголю, печатію запеча-
тлѣшася антихристовою, в нейже тайна
тайнам бѣ: змій, звѣрь и лжепророкъ;
всякъ, тремя персты знаненаяся, не
можетъ разумѣти истинны, омрачает
бо у таковаго духъ противный умъ и
сердце его; подобаетъ бо христіянину
эѣло к сему опасну быти и о сем пе-
щися, день и нощь въ молитвах и уми¬
леніяхъ пребывающи,да не пре (л. 234 об.)
ткнет, яко о камень, ногу свою, и
нѳвѣдѣніемъ погубить единородную душу 1 Хд: воздавъ. 3 Евр. X, 28—31. 3 3 ер. Пе. L\~II, о.