685 СОЧИНЕНІЯ БОГОСЛОВСКІЯ. 686 VI. О Пресвятой Богородицѣ. (л. 97 об.) О II р е с в я т ѣ й П р е ч и-
стѣй и II реблагословеннѣй
Славнѣй Владычицѣ нашей
Богородицѣ и Приснодѣвѣ Ма¬
ріи есть пѣснь духовная. Во время-царя Феодосія юнаго бысть
патріархъ во Цареградѣ, врагъ Святыя
Троицы и навѣтникъ Пресвятѣй Гос¬
пожѣ Богородицѣ, именемъ Несторій.
Хуляіце треокаянный Господа нашего
Ісуса Христа, Сына Божія, глагола
проста человѣка отъ Дѣвы рожденна,
и по крещеніи на Іорданѣ съ небес¬
нымъ Сыномъ соедипишася, и оттолѣ-де
именовася Сынъ Божій (л. 98). И на-
рече Дѣву Христородицу быти, а не
Богородицу, понеже просто человѣки
родила, а не Бога, — не подобаетъ ю
нарицати Богородицу. Царь же Фео¬
досій собра соборъ святыхъ отецъ во
Ефѳсѣ, иже 3 вселенскій именовася. И бысть въ соборѣ-томъ первый и
яснѣйшій поборникъ Кириллъ, патріархъ
Александрійскій, изложиша правила на
врага Божія Несторія, и проклята его,
и вѣчному огню предаша его. Святѣй
же Богородицѣ воспѣта пѣснь духов¬
ную сице: «Достойно есть яко воистинну бла-
житп Тя, Богородице, присноблаженную
п пренепорочную (л. 98 об.), и Матерь
Бога нашего, честнѣйшую херувимъ и
славнѣйшую воистинну серафимъ, безъ
нетлѣнія Бога Слова рождшую, сущую
Богородицу Тя величаемъ». И воспѣвша святіи отцы, поклони-
шася Богоматери въ землю. И оттолѣ
и доднесь Церковь Божія держитъ не¬
премѣнно и славитъ честнѣйшую херу¬
вимъ и славнѣйшую воистинну 1 се¬ рафимъ. А никоніане, не вѣмъ коимъ
духомъ, ноютъ «честнѣйшую херувимъ
и славнѣйшую безъ сравненія сера¬
фимъ»: менше-де серафимовъ. Знать по
всему, яко Несторіевы блядословятъ,
хулятъ (л. 99) такоже Пресвятую Бо¬
городицу, глаголютъ ея менше серафи¬
мовъ. Но, сопротивниче, поговоримъ
разсудомъ. Тамъ, на высотѣ, на серафимѣхъ
престолъ, и на престолѣ Богъ живый,
сѣдящъ, воспѣваемъ отъ херувимъ. А
здѣ Дѣвая, престолъ во утробѣ ея, де-
вятомѣсячно возлежа, яко на престолѣ.
Тамо серафимъ не нагое Божество но¬
сятъ на престолъ Господень. А здѣ
Сынъ, Слово Божіе, нагъ во входѣ, въ
утробу Дѣвичю, и плотоносецъ во исходѣ.
Смотри разнствія: заимствовалъ отъ
пречистыхъ кровей ея, еже есть пре¬
святую плоть, воспріимъ отъ земнаго
(л. 99 об.), еже есть Богородицы, и
вознесе на небо, и посадилъ одесную
Отца на престолѣ славы, Егоже но¬
сятъ серафимы 30. Таможъ близъ его другій престолъ,
еже есть Богородица. Оба престола
при Немъ, небесной и земной, еже
есть Богородица. Посрамися, сопротивниче, припади
къ Богородицѣ—свѣту, и исповѣждь ю
славнѣйшую воистину серафимъ, пре-
стани блядословить, согласися со все¬
ленскимъ соборомъ, съ Кириломъ и. съ
прочими святыми. Воспой Пречистую
воистинну славнѣе, и преславнѣе сера¬
фимъ и всѣхъ (л. 100) тварей чест¬
нѣйшую. И рекше: «сущую Богородицу
Тя величаемъ», пади предъ нею весь
на землю, предъ Пречистую. И на са- 1 Ра: воистннную