I. Ж И ТIЕ. Б. V, 1 (л. 1) Аввакумъ протопопъ полу¬ женъ бысть житіе свое написати ино¬
комъ Епифаніемъ,—понеже отецъ ему
духовной инокъ,—да не забвенію пре¬
дано будетъ дѣло Божіе; сего ради
понуженъ отцемъ духовнымъ на славу
Христу Сыну Божію и Богу истин¬
ному, и Богородицѣ, и святымъ Его.
Аминь. II 2 Святый Діонисій Ареопагитъ во
своей книгѣ пишетъ о Божественныхъ
именѣхъ, что есть Богу присносуіцные
имена истинные, еже есть близостные,
и что виновные, сирѣчь похвалные. Сія
суть сущія: Сый, Свѣтъ, Истинна, Жи¬
вотъ; только 4 свойственныхъ, а ви¬
новныхъ много; сія суть: Господь, Все¬
держитель, Непостижимъ, (л. 1 об.) Не¬
приступенъ, Трисіяненъ, Тріипоста-
сенъ1, Царь славы, Непостояненъ,
Огнь, Духъ, Богъ, и прочая потому
разуиѣвай. Того - жъ Діонисія о истиннѣ: се
бо отверженіе истинны испаденіе есть,
истинно бо сущее есть, иствннны испа¬
деніе сущаго отверженіе есть; от су¬
щаго же Богъ испаети не можетъ, и
еже не бытн нѣсть. Мы же речемъ: потеряли новолюбцы
существо Божіе испадевіемъ от истин¬
наго Господа, Святаго и животворя¬
щаго Духа. По Діонисію: коли уже |
истинны нспалн, то и сущаго отверг-1 лися. Богъ от существа Своего испа-
стн не моясетъ, и еже не бысть, нѣсть
того в Немъ: присносущенъ истин¬
ный Богъ нашъ. Лучше бы имъ в
Символѣ вѣры не глаголати Госпо¬
да, (л. 2) виновнаго имени, а нежели
истиннаго отсѣкати, в немъ - же
существо Божіе содержится. Мы же,
правовѣрніи, обоя имена исповѣдуемъ:
и в Духа Святаго, Господа,
истиннаго и животворящаго,
свѣта нашего, вѣруемъ, со Отцемъ и
Сыномъ поклоняе||маго3, за Него же и з
стражемъ и умираеиъ, помощію Его
Бладычнею. Тѣшитъ насъ той же Діо¬
нисій, въ книгѣ своей пишетъ: сей убо
воистинну истинный христіянинъ, зане
истинною разумѣвъ Христа, и тѣмъ
богоразуміе стяжавъ, изстуопвъ убо
себе, нс сый в мірскомъ нхъ нравѣ и
прелестщ себѣ же свѣсть трезвящеся
и изменена всякаго прелестнаго невѣ¬
рія, не токмо далее до смерти бѣд-
ствующе истинны ради, (л. 2 об.) но и
невѣденіемъ скончевающеся всегда,
разумомъ же живуще, и христіяне суть.Ц 4
Сей Діонисій наученъ вѣрѣ Христо¬
вѣ от Павла апостола, живый во Афи-
нѣхъ, прежде, даже не пріити въ вѣру
Христову, хитрость имый исчитати бѣ¬
ги небесныя; егда же вѣрова Хри-
стови, вся сія вмѣнилъ быти, яко ум\г-
ты. К Тимоѳею пишетъ въ книгѣ своей, 1 Ма: трипостассиъ 1 Пб Ха: поклоннаго.