Розыск о раскольнической Брынской вере

Димитрий Ростовский. Розыск о раскольнической Брынской вере. Изд.5-е. -М.:Синодальная Типография, 1855

1855

Содержание

ВВЕДЕНИЕ.

ЧАСТЬ I. РОЗЫСК О РАСКОЛЬНИЧЕСКОЙ ВЕРЕ.

Оглавление первой части.

СТАТИЯ I. ЕСТЬ ЛИ ИХ ВЕРА ПРАВАЯ ВЕРА?

СТАТИЯ II. ЕСТЬ ЛИ ИХ ВЕРА СТАРАЯ ВЕРА?

ЧАСТЬ II. РОЗЫСК О РАСКОЛЬНИЧЕСКОМ УЧЕНИИ.

Оглавление второй части.

СТАТИЯ I. ЕСТЬ ЛИ УЧЕНИЕ ИХ НЕЛОЖНО?

СТАТИЯ II. ЕСТЬ ЛИ УЧЕНИЕ ИХ НЕ ЕРЕТИЧЕСКО?

СТАТИЯ III. НЕСТЬ ЛИ ВО УЧЕНИИ ИХ ХУЛЫ НА СВЯТЫЯ ВЕЩИ.

ЧАСТЬ III. РОЗЫСК О РАСКОЛЬНИЧЕСКИХ ДЕЛАХ.

Оглавление третьей части.

1. О сугубстве раскольничееких дел.

СТАТИЯ I. О ДЕЛЕХ ДОБРЫХ.

СТАТИЯ II. О ДЕЛЕХ ЗЛЫХ.

OCR
580 ГЛАВА XIII. То самосожигательство простреся даже
и до Сибирскихъ странъ , отъ ссылочныхъ рас¬
кольниковъ умножаемо : егда бо Оська Арме-
нинъ лжечернецъ привезенъ бѣ на Тюмень ,
прельсти въ свое развращеніе нѣкоего попа ,
именемъ Дометіана ; и купно съ предреченнымъ
Якунькою Лепихинымъ прельщающе, многія , и
въ пустыни отводище , сожигаху . Таже Оськѣ
въ Енесѣйскъ отвезену бывшу, попъ Дометі-
анъ шедъ въ пустыню , и обрѣтъ нѣгдѣ чернца
Иваниіца , равна себѣ злобою , пострижеся
отъ него во иночество, и нареченъ бысть
Даніилъ. По постриженіи же своемъ устрой себѣ
особное въ пустыни жилище , не зѣло далече
отъ онаго чернца Иваниіца, исходя же въ міръ ,
разсѣваніе свое еретичество по селамъ , и
развращаше люди невѣжествующія , дабы чуж-
далися Святыя церкве и всѣхъ церковныхъ
святынь и таинствъ : и сказоваше имъ ан¬
тихриста уже царствующа въ мірѣ, и яко
день судный уже настоитъ , и устрашаше
души препростыя; и, собирая послушающія
его , отвождаше въ пустыню къ своему тамо
жилищу . Собравъ же мужей и женъ и дѣ¬
тей, яко тысящу и седмь сотъ , пиеа къ чернцу
Иванищу , прося совѣта : Собрашася ( рече )
ко мнѣ въ пустыню добродѣтельніи мужіе же
и жены и дѣвы и отрочата , и просятъ вси
втораго неоскверняемаго крещенія огнемъ ;