Старообрядец

Старообрядец. -1907. -№2

1907

Содержание

Разборъ ответовъ на сто пятъ вопросоввъ. И. Усова (нынѣ еписк. Иннокентія)

Разсмотреніе книги безпоповца А. А. Коновалова «О пришествіи пророковъ Иліи и Еноха, объ антихристе и объ уничтоженіи имъ богоустановленной жертвы таинства причащенія». (продолженіе). И. Водягинь

Добавленіе къ десяти посланіямъ инока Павла Белокриницкаго къ безпоповцамъ

Исторія старообрядческихъ общинъ:

Старообрядцы въ Княгининскомъ уезде Нижегородской губер. I. Перетрухинъ

По поводу протокола Iовцевъ

Iовцы въ рукахъ Колонтаева

Писъма епископа Кирилла Одесскаго по Вопросу о примиреніи

Къ характеристике монашества правительственной церкви

Путевые впечатленія. С. Б—въ

Куда идти? Дим. Ив. Соколовъ

Ответъ журналу «Миссіонерское Обозреніе» В. Г. Усовъ

По городамъ и Весямъ:

Обзоръ печати:

Изъ періодической печати:

Объявленiя

OCR
ДОБАВЛЕНІЕ КЪ ДЕСЯТИ ПОСЛАНІЯМЪ ИНОКА ПАВЛА БѢЛОКРИНИЦКАГО. 167 ДОБАВЛЕНІЕ НЬ ДЕСЯТИ ПОСЛАНІЯМЪ ИНОКА ПАВЛА БѢЛО¬
КРИНИЦКАГО *). Глаголютъ безпоповцы. Въ потребникѣ на листѣ 738 старча
исповѣдь пріята. Отвѣшаю на ваше мнѣніе онымъ же номоканонъ: „Иже
помышленія пріемлютъ врачевъ неясныхъ чинъ содержатъ зна¬
ющихъ на недужныя .подобная наводити былія, аще бо кто есть
священникъ не искусенъ же, а другій не священникъ, искуство
же имѣя духовнаго дѣянія: сему паче священника праведно есть
ііріимати помышленія и правильно исправляти. Обаче иже не
суть священницы иноцы, паче же неискусніи, пріемлющій же нѣ¬
кихъ помышленіе, и связующій и рѣшающій, да знаютъ, яко не
по правиламъ сія творятъ и ни вочто же есть, ибо святіи отиы
ниже священникомъ изволяютъ безповелѣнія архіерейскаго при¬
мирите кающихся, якоже 6 и 7 правило иже въ Карфагенѣ со¬
бора изъясняетъ. А еже въ вышеписанномъ потребникѣ симъ
правиломъ искусному иноку подобаетъ и не священнику сушу
помышленія точію пріимати, а не грѣхи содѣланныя вязати и рѣ-
шати. Обаче я таковому всеконечно отрицаетъ занепротивно сіе
правиломъ святыхъ апостолъ 39 и св. отецъ выше объясненное
не повелѣваетъ. И сіе подтверждаетъ Никонъ черныя горы слово
14: .А яко презвитеромъ священнодѣйствующимъ подобаетъ ис¬
повѣди бывати а не коинѣмъ, все божественное писаніе глаголетъ.
Ниже: „Бѣ нѣкій инокъ, восхотѣ нѣкоего князя исповѣдати, и
явися ему во снѣ ангелъ Господень, показа ему трость тонну и
долгу: конецъ трости уплетенъ узломъ, и повелѣваетъ оному старцу
разрѣшите, и паки связати. Онъ же покусився, и не возыоже, и
рече: не могу Господи сего сотворите. И глагола ему ангелъ: тако
и вамъ, простцемъ суше, невозможно людскія грѣхи вязати и рѣ¬
шите, развѣ кто имѣя чинъ священническій, имъ же поручено бѣ
таковая дѣйствовати*. Ниже: „Нѣкій мнихъ исповѣдася грѣховъ
своихъ просту иноку, и прихождаху къ нему бѣсовѣ и обличаху
его, показующе рукописаніе грѣховъ его. Онъ же шедъ ко іерею
и паки покаявся и къ тому не являхуся бѣсовѣ*. Доздѣ Никонъ *) См. № 1-і. Этотъ разборъ безпоповскихъ мудрованіе о покаянія инокомъ
Павломъ въ рукописи помѣщенъ въ видѣ добавленія. Но редакція сочла цѣле
сообразнѣе помѣстить его въ концѣ десяти посланіе яяока Павла Бѣлокриницкаго.