ПО ГОРОДАМЪ И ВЕСЯМЪ. Изъ Городищенснаго уѣзда, Пензенск. губерніи. (Зри „Старо¬
обрядецъ*— книги IV и VIII, 1906 года). Два іерея бѣста въ веси
Юловстей: старѣйшій убо Снѣжницкій, юнѣйшій же Алеутскій;
овъ убо скандаляше во алтарѣ, овъ же созерцаше, овъ убо бѣ
зять благочинному Петрову, овъ же ни сватъ, ни братъ, ниже
кумъ ему доведеся. Такожде и чтеца два бѣста: единъ Постниковъ („водконо-
сецъ“), другій же—Быстровъ; діаконъ же (имущъ характеръ звѣ-
ронравенъ) единъ—Постниковъ. Минова уже мѣсяцъ тринадесятый, отнѣлеже бысть во ал¬
тарѣ храма Юловскаго вино піемо много: прейде зима, пріиде
весна, цвѣты благоухающія и со гласы птицъ сладцѣ поющихъ,
по сихъ же лѣто со зноемъ, пагобою нрозябеніемъ земли пре¬
тящимъ и творящимъ злакомъ увяденіе; по сихъ даждь пойде,
по дождѣхъ осень наступи-, травы и злацы гірисвянуша, листъ
со всякаго древа отпаде, птицы во страну полуденную улетѣша;
снѣги зельныя выпадаху; пріиде зима, души людей малохлѣбныхъ
смущающая; явисй огневица и всякая язя въ людѣхъ; мнози
воды въ моря утекоша и рѣцы замерзоша; чтецъ водоносецъ
Андрей поприще монастырское скончавъ, въ Вышелеи—весь
чудьскую (село Мордовское) и доходную лереведеся (со искуше¬
ніемъ бысть и избытіе); Дума разогнася, полевые суды учреди-
шася, Бѣленцовъ изловися, Лидваль люди гладомъ измираюшія
питать хлѣбомъ рѣшися и мню яко многое множество и дру¬
гихъ приливныхъ дѣлъ прилучиася, а іерей Василій паки въ
Юловѣ, виномъ веселяй сердце свое (не до еже видѣти ему зе¬
ленаго змія и бѣлыхъ верблюдовъ, а точію до еже мощемъ его
въ нощи безмолвно носимымъ быти изъ церковной сторожки съ
„доставкою" на домъ). Службу не совершаше, точію свадьбы
вѣнчаше и мзду пріимаше. Діаконъ Постниковъ—такожде въ Юловѣ, зѣло насыщаяй
чрево свое на поминсѣхъ (есть скупъ зѣло - своего хлѣба не
ядый во вся дни живота своего).