Старообрядцы

Старообрядцы. -1908. -№12

1908

OCR
III2

Изслѣдованіе о мощахъ.

русское посольство отъ царя Михаила Ѳедоровича къ ка
техинскому, или тоже грузинскомр царю Теймуразу зимовало въ
1637 году (тамъ же стр. 129). По показанію Ѳедора Тепина, еще
до населенія ст. Карбулакской, когда они жили на Терекѣ,носил
ся слухъ, что въ какомъ то мѣстѣ, въ пещерѣ лежатъ христіан

екія мощи. показ. 3). Начало же этого слуха наТерекѣ могло во
сходить къ тому времени, когда царь Ѳедоръ Ивановичъ въ 1587
году поставилъ городъ на Теркѣ, и безъ всякаго сомнѣнія изъ
Терка и бывали тогда посѣтители оныхъ нетлѣнныхътѣлесъ свя
тыхъ мучениковъ, и дѣлали изъ дорогихъ покрыналъ имъ прино
шенія, остатки которыхъ въ лоекутахъ найдены нашими посѣти
телями. Конечно тогда посѣщенія были опасны, а иногда и

со

всѣмъ невозможны. Но слухъ о сихъ мощахъ могъ переходить
тамъ изъ рода въ родъ, даже и тогда, когда не было возможно
сти посѣщать ихъ.

Водни Саворія царя Персскаго, отца святаго мученика Гаведдая,бя
ше нѣкто именемъ Дада христіанинъ, и первый въ полатѣ сродникъ царе
выхъ и вельми отъ царя чтимъ и любимъ; и посланъ бысть обладовати по

градомъ области его. Чтяше же Христа явѣ, и оклевѣтанъ бысть нѣкимъ у
царя; и посланъ бысть къ нему Андромелихъ, первый его вельможа увѣдети
истину, и обрѣте его поистинѣ Христа чтуща, и написа о немъ царю. Царь
же по его писанію даде ему область надъ всякаго христіанина. Итаковое
писаніе даде Гаведдаю сыну своему, и съ нимъ начатъ творити испытаніе;

и разсудивше о немъ прилежно и, по бесѣдѣ того испытавше, обрѣтоша
святаго всею душею вѣрующа въ Господа нашего Ісуса Христа, и его ради
вожделенно хотяща умрети. Тогда огнь великъ возжегше, и вонь во врещи

повелѣша святаго, итолико бяше онъразгорѣся, якоужасати видящихъ. При
ведше же святаго Даду иже воврещи его во огнь, и яко приближися ко
огню, и сотвори знаменіе крестное. и видѣша, яко угасe огнь и вода вмѣ
сто пламени истекши, и удивишася вси о чудеси. Царевъ же сынъ Гавед
дай рече, любимиче, да кто тебѣ показа таковыя басни. Онъ же рече къ

нему,аще и ты хощеши моимъ учитися Учителемъ,достоинъ будеши. Ирече
Гаведдай, да аще вѣрую Христу твоему, могу ли и азъ таковая творити.
Рече же Дада, неточію таковая творити имаши, но и сцарствуеши съ Нимъ.
И повелѣ Гаведдай накласти огнь великъ, и нарекъ имя Христово, и пога

се огнь: и припаде къ святому Дадѣ, вѣрова во Христа. Видѣвъ жетаковая
Андромелихъ,дошедъ повѣда вся царю. Царь же слышавъ якоГаведдай сынъ