Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 6

Историко и догматико-полемическия сочинения первых расколоучителей. Часть 3. Сочинения бывшаго Благовещенского собора диакона Федора Иванова

Субботин Н. И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Т.6. Историко и догматико-полемическия сочинения первых расколоучителей. Часть 3. Сочинения бывшаго Благовещенского собора диакона Федора Иванова. - Москва. - 1881

1881

Многотомное издание:

Материалы для истории раскола за первое время его существования (в 9 томах):

OCR
— 315 совъ въ кремлѣ у Флоровскихъ воротъ, и видѣ по утрени на
воздусѣ сѣдяща сатану на престолѣ, и грекотурскихъ пат¬
ріарховъ и русскихъ властей сѣдящихъ окрестъ его, и Ар¬
темона голову стрѣлецкаго предъ нимъ стояща ту, и про¬
чихъ отъ царскаго чину, надъ тѣмъ мѣстомъ, идѣже они
вси собирахуся, судяще и ѵтвержающе Никонову прелесть,
новыя книги, и на кровопролитіе христіанское наряжающеся,
и устрояюще тою наіиептаніемъ, льстиваго 'змія діавола, и
того кровопролитію радуяся. И воинъ той начатъ сказывати
богопоказанное видѣніе всѣмъ людемъ, и за то сосланъ бысть
въ сылку безвѣстно. 5. Того же сказаніе отчасти, вѣдомости ради православныхъ о превращеніи новыхъ книгъ и богомерзскихъ ересей (сѣхъ) въ нихъ
и плевелъ (ахъ), ихъ же врагъ человгъкъ насѣялъ на погибель душамъ
Христіанскимъ, паче же на истребленіе православныя Хри-
, стіанскія вѣры сотвори сіе льстивый сатана ')• По тысящи лѣтъ отъ вольныя страсти Господа нашего
Ісуса Христа развязанъ бысть змій древній сатана на мало вре¬
мя, да льститъ народы, якоже глаголетъ во Откровеніи Бого-
словли. И егда выскочивъ изъ бездны, и пріидс на первое свое
мѣсто, идѣже сверженъ бысть съ небеси, и ту хоботомъ сво¬
имъ, папою Римскимъ, отторже третію часть звѣздъ небе¬
сныхъ, сирѣчь православныхъ отъ вѣры церковнаго неба, и
поверже ихъ па землю, сирѣчь на земное плоткое мудрова¬
ніе, еже вражда на Бога глаголется по Апостолу. II то са¬
тана Римское царство на западѣ, идѣже престолъ его есть,
учинилъ матерь и пріятелище всѣхъ ересей, и источникъ
всякаго нечестія. Той же Римъ глаголется и любодѣйца, і)і) По тому же списку. См. выше стр. 281—285. Разночтенія, представ¬
ляемыя настоящей редакціей статьи, печатаются курсивомъ.