314 — онъ своего послалъ къ царю на радости, чая себѣ великія
почесДи, еже взялъ монастырь и пригубилъ всѣхъ живущихъ
въ немъ. Гонцы же оба на пути срѣтостася, и сказаста
другъ другу, чесо ради иослани, и безъ пользы возвратишася
кождо во своя. Царь же потомъ скоро скончася недобрѣ,
и по смерти его той же часъ гной злосмрадный многъ изыде
изъ него всѣми тѣлесными чувствы, п затыкающе бумагою
хлопчатою, и едва возмогоша погребсти въ землю. (Ниже) ‘) Казанской митрополитъ Лаврентій по смерти
возсмердѣ, яко по всему граду носитися зловонію его смрад¬
ному, и носы затыкаху. А Рязанскій епископъ Иларіонъ, отступникъ и льстецъ ца¬
ревъ, лютой врагъ святыя церкви и новизнаыъ всѣмъ люби¬
тель паче прочихъ властей, и у того окаяннаго прежъ
смерти ноги отсохли по афедронъ, яко не право стоя въ
вѣрѣ, и ношаху его на носилкахъ уже много время, потомъ
же и весь сухъ бысть, яко трава преже исторженія исше. (Ниже)1 2) Никоновъ поборникъ первый паче всѣхъ мос¬
ковскихъ поповъ, барашевской попъ Иванъ Фокинъ растер¬
занъ удицею Божіею, яко Арій, животомъ и чревомъ вся
внутренняя его изыде вонъ, и отъ того тако скончася. (Выше въ томъ же посл.) 3) Никоновъ же поборникъ, попъ
Иванъ отъ церкви преподобномучиницы Евдокіи, поставлен¬
ный въ попы отъ Іосифа патріарха: нѣкогда пришедъ онъ
къ Павлу митрополиту на дорогѣ ко всенощной заутрени,
въ четвертокъ 5-й недѣли поста, и тамо заведоша его бѣ-
сове въ заходъ мотыльной, и снемше съ нею подпояску, и
удавиша его, увы, увы! въ нощи той, и свезоша его во убо¬
гой домъ, по повелѣнію новаго патріарха Іоасафа. И се бысть
во время собориіца ихъ самаго. 4) Въ той же нощи стоящу нѣкоему воину на стражи ча- 1) Стр. 251. 2) Стр. 253. 3) Ср. стр. 237 — 239, 1) Стр. 340.