— 427 — Инока Авраамія выписано отъ божественнаго писанія о антихристовой пестообразной
прелести, какова въ та времена прелести настанутъ ')• Пишетъ въ книгѣ Правой Вѣрѣ: премѣнятъ вре¬
мена и законъ, и беззаконнующіи завѣтъ наведутъ
съ прелестію и осквернятъ священная. Иванъ Зла-
тоустый пишетъ, что раздора ради церковнаго ве¬
ликъ гнѣвъ Божій бываетъ и всѣмъ православнымъ
Христіаномъ душевная пагуба отъ настоящаго, нынѣ
злочестія и отъ насилія отступническаго. Того ради
молили страдалцы и южники о Христѣ, столпи пра¬
вославія: священный и отъ Бога помазанный про¬
топопъ Аввакумъ и Лазарь священникъ, обличитель
Никона еретика, ему же языкъ до вилокъ отрѣзали,
Христовою же благодатію паки ясно говоритъ и
еретиковъ обличаетъ. Паки ему же языкъ отрѣзаша
и руку десную отсѣкли, чтобы на еретиковъ не
писалъ обличителныхъ словесъ. Такожде и Епи¬
фанію иноку страдалцу языкъ отрѣзаста же за
слово Божіе и за свидѣтелство Ісусъ Христово,
и руку деную отсѣкли; но Пресвятая Богородица
даретвовала своему рабу языкъ доброглаголивый,
якоже и Лазарю, моленіемъ святаго пророка Иліи.
Такоже и священно-діякону Ѳеодору языкъ дво-
краты отрѣзали и персты у десныя руки отсѣкли;
Стефану же, по прозвищу, черному, нѣкогда бывый
дьякомъ въ Нижне-Новѣ-градѣ, емуже двократы
языкъ отрѣзанъ за церковь Христову, церковь же 11) Ркп. Хлудовской бнбл.