1201 ЛОСЛАВІЯ СТАІ'ЦА АРТЕМІЯ* XVI ВѢКА. 1202 ПОСИН ІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ,. ХГІ ВЪКА. Посланіе старца Артеііія къ «Лютор- 
сеймъ учителямъ», ставящимъ десято- СЛОВІЕ ВЫШЕ ЕВАНГЕЛІЯ, ОТВЕРГАЮЩИМЪ 
ХРАМЪ, ИКОНЫ, КРЕСТНОЕ ЗНАМЕНІЕ, ИНО¬ 
ЧЕСТВО, ПОКАЯНІЕ И ДРУГІЯ ТАИНСТВА, А 
ТАКЖЕ (ВЪ КОНЦѢ) КЪ СОВРАЩЕННЫМЪ ВЪ 
ЭТУ ЕРЕСЬ ПРАВОСЛАВНЫМЪ. ’) нсцѣлихомъ. По благовъленію хо- тѣніа твоего и въ похвалу славы бла¬ 
годати твоея, преже нарекъ насъ въ 
успеніе Іисусомъ Христомъ у тебе, въ 
еже быти намъ исперва нѣкое отъ со¬ 
зданій твоихъ. Укрѣпи, Боже, се еже 
съдѣла въ насъ неизвѣщанною глуби¬ 
ною судебъ твоихъ. Христіаномъ дате- 
лю истинныя премудрости, вразуми мя, 
и испытаю законъ твой. И не отъими 
отъ устъ моихъ словесе истинна до зѣ¬ 
ла, ради братіи моихъ и ближнихъ мо-; 
ихъ. Услыши молитву мою, Господи, и 
моленіе мое внуши, слезъ моихъ не пре- і 
молчи, яко приселникъ азъ отъ тебе *) и I 
пришлецъ, яко же вси отци мои. Осла і 
би ми отъ страстей моихъ, да гіолещу | 
дѣяніемъ и ночію видѣніемъ. Ты убо,: 
о владыко, и преже множицею отпу-• 
стилъ еси нечестіе сердца моего, іо- ') Іі. М. Уидольскій'замѣчаетъ: «Но со.: 
временной номѣтѣ тетрадей видно, что впе¬ 
реди не достаетъ одной только осьмушки». *) Въ теперешней Библіи: «нрсселнпкъ азъ 
у тебе» (Псал. .88, ст. 13). ‘ і литвами святыхъ, отъ вѣка угодившихъ 
тобѣ и нынѣ служащихъ ти преподо¬ 
біемъ. Аминь. Аще въ истинну убо правду глаголе¬ 
те: правая судите, сынове человѣче- 
стін, ибо въ сердци безаконіе дѣлаете, на 
земли неправду || (об. I л.) руки ваша со- 
плетаютъ. Отчюжденіи бшиа грѣшници 
отъ ложеснъ порожденія истинны, словесе 
не разумѣша, отъ чрева заблудиша, гла¬ 
голанія лжу и не положила основанія 
на камени, но вдаша собе въ море мі¬ 
ра сего, еже иныхъ душа врачевати, и 
сами недужны суще и требующе при¬ 
лежанія 3) паче иныхъ. Невъсхотѣвше 
же разумѣти, страстей своихъ не ощу- 
тивше, ниже исцѣленій тѣхъ попеко- 
шася, и отъ многаго нечювствіа й лѣ¬ 
ности п(>ескочивше дѣянія, взыскаша 
видѣнія не въ время его и погнаша раз¬ 
умъ, уповавше на разсуженіе ума пло¬ 
ды длящагося, и свѣтъ въ тмѣ мечта¬ 
юще (душа бо не здравствуетъ), несъ- 
храншіа заповѣди, не бывше же въ 
нръвоыъ устроеніи чистоты, якоже съ- 
творена, вижё око имѣетъ свѣтло, еже 
по естеству зрѣти вещи, якоже суть, но 
иная вмѣсто иныхъ видитъ, сѣнь вмѣсто 
истинны. Таково бо есть || (2) и при 
тѣлесѣхъ недугующихъ устроеніе. Мно- 
жицей нѣкимъ и медъ горокъ явися. 
Сице мощпо есть и о души поразумѣ- *) На нолѣ другою рукою и позднѣйшимъ 
почеркомъ: «пластыря». Биб/іиотека "Руниверс1