743 • ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 744 побожне вспоминаетъ святого Фотія. А 
Іоанъ, папа Римскій, который тогожъ 
и одного зъ нимъ вѣку жилъ, въ сво¬ 
ихъ до него писаныхъ листахъ, высо¬ 
кими и святыми имены и титулами 
чтитъ и выноситъ блаженного Фотія. 
Слухайже ещо въ томѣ «Соединенія 
церкве Константинополской въ лѣта 
Константина и Василія даровъ», межи 
иными патріархами и Фотія по смерти 
его, снатъ, въ лѣтъ около ста спомина- 
ютъ тыми словы: «Германа, Тарасія, 
Никифора и Меѳодія, приснопоминае¬ 
мыхъ и блаженныхъ патріарховъ, вѣч¬ 
ная память! Ігнатія, Фотія, Стефана, 
Антонія, Николая, Евѳимія, Стефана, 
Трифона, Ѳеофилакта, Полиеѵкта и Ан¬ 
тонія, православныхъ патріарховъ, вѣч¬ 
ная память!» Читай о томъ Арменопо- 
ла, въ книзѣ второй, листъ 108. Видь 
же ту и уважай, якъ межи такъ мно¬ 
гими и святыми патріархами и блажен¬ 
ный Фотій естъ честно поличеный. По¬ 
житки зась або оводы працъ того свя¬ 
того мужа Фотія суть овыи: книга <Ви- 
вліотейа», въ которой найдетъ цвѣтъ и 
житія и богословіи богоносныхъ святыхъ 
отцевъ; также и «Номоканонъ», отъ 
пего собраный, о которомъ Ѳедоръ Бал- 
санонъ въ выкладѣ на канонъ 2 шесто¬ 
го собору вселенского Константинопол- 
ского написалъ мовячи: «Напоминаю 
всѣхъ, абысте давнѣйшого «Номока¬ 
нону» не читали, але той, который 
отъ патріархи Фотія есть утворенъ». 
Заправды, цноты духовный и жи¬ 
вотъ побожный и правая ѳеологія-та- 
ковіи овоци, то естъ книги, выдавати 
звыкли! А пгто ся ткнетъ, якомъ вишей мало 
преложилъ, святыхъ Ігнатія и Фотія, 
ижъ зъ патріаршеского престола были 
складаны, естъ речъ на вмдоку, же 
Фотій не былъ причипою зогнанья зъ 
престола Игнатія, але Варды грѣхъ, якъ ся вишше поменило. Также и Фо¬ 
тія зъ престола грѣхъ Василіа царя 
зорпалъ. Онъ Барды въ церковъ не 
впустилъ, а сей Василія царя до при¬ 
чащенія Таинъ Пречистыхъ не при¬ 
пустилъ. Подъ часъ незгоды ихъ дѣя- 
лося, всего того не годится и вспоми- 
нати, бо и уморено все тое и кассова- 
но естъ и йодъ клятвою соборне зака¬ 
зано, абы того не взновяти и не пуб- 
ликовати. Якъ о томъ Грекове и на со¬ 
борѣ Флорентскомъ ') ознаймили. Гдѣ 
мовятъ: «отъ того часу ажъ до сего 
дня читается въ великой церкви Кон¬ 
стантинополской тымъ способомъ: «все 
што ся колвекъ писало противно свя¬ 
тыхъ патріарховъ Фотію и Ігнатцо, або 
ся мовило, проклятствомъ нехай бу¬ 
детъ». А поневажъ такъ тіи речи умо¬ 
рено и заложёнемъ проклятства молча- 
ти о нихъ приказано, а Микита и от- 
ступникове не безъ выступку то, што 
публичною у хвалою естъ погребено, свер- 
бячимъ языкомъ розгребати важатся. 
Которымъ судити будетъ Богъ, ижъ, 
якъ Хамъ оный, на отца своего пов¬ 
стаютъ и уругаются 2). Гды бы добры¬ 
ми сынами были и мѣди въ очахъ 
встыдъ, а въ сердцу побожность, не 
чинили бы того и зъ припадковыхъ 
выстулковъ не натрясали бы ся. Але 
ты, правовѣрный, познавши непріятеля 
дутного козни, вѣруй, ижъ Фотій бла¬ 
женный, столицы, по зложенію Игна¬ 
тія, поднявшись, грѣха за то не по¬ 
палъ, поневажъ за цесарскою инстан¬ 
ціею и усилованенъ подвятися того 
мусѣлъ. Бож. Златоустый, на выгнанье 
идучи, мовитъ до своихъ діакониссъ: 
«хто колвекъ поневолне будетъ постав¬ 
ленъ (вмѣсто мене епископомъ) и жад¬ 
нымъ того любоначаліемъ шукати не *) листъ С8. *) Г»ыт., глава 9. Библиотека "Руниверс1