Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

1900

Содержание
OCR
п парь, и 40 ^Господи помилуй» или 100,ектенейжене глаголетъ,но «Чест¬
нѣйшую» и «Слава и нынѣ», «Господи помилуй» 3, да молитвою и
кончаетъ. А иже сами ся сожигаютъ, хранятъ цѣло благочестіе, тому же при¬
лично, яко испоста умираютъ, добрѣ творятъ. А иже отъ причастія себя отлучаютъ, а мочно только получить сокра-
мента святаго, чистыя, святыя службы, и я того не похваляю; рече бо самъ
Господь: ядый мою плоть и піяй мою кровь, во мнѣ пребываетъ, и Азъ въ
немъ. Какъ то такъ дерзко глаголетъ, яко не обрящеши конечно святыхъ
тайнъ; только то и людей святыхъ, что будьто одны мы, а то всѣ погибли!
Миленькіе батюшки, добро ревность но Богѣ, да знат ей мѣра. Не блюдись,
до конца не упразнитъ жертвы той и самъ антихристъ; самъ бо рече Вла¬
дыка: Азъ есмь съ вами до скончанія вѣка *). А Никонъ веть не послѣдней антихристъ, такъ шишъ антихристовъ,
бабо...бъ, плутишко, изникъ въ земли нашей. А которые, въ зодійстѣмъ
крузѣ увязше, по книгамъ смотрятъ, и дни, седмицы раздѣляюще, тол¬
куютъ, антихристомъ послѣднимъ Никона называютъ, то все плутня, а не
Святымъ Духомъ разсужденіе. Аѳанасій Великій пишетъ: идѣже нозѣ Спа¬
сителя нашего Христа походиша, оттолѣ отъ Галилеи и антихристъ изник-
нетъ; а не отъ нашей Русіи. Я Никона знаю: недалеко отъ мене родины
родился, между Мурашкина и Лыскова, въ деревнѣ; отецъ у него череми-
синъ, а мати русалка, Мина да Манька, а онъ Никитка колдунъ учинился,
да бабъ блудить научился, да въ Желтоводіе съ книгою поводился, да
выше, да выше да и къ чертямъ попалъ въ атаманы, а нынѣ, яко кинопсъ
волхвуя, ужо нропадетъ скоро и память его съ шумомъ погибнетъ. Пот-
рясы церковью тою не хуже послѣдняго чорта антихриста, и часть его съ
нимъ во огни негасимомъ. А иніи глаголютъ, яко Илія и Енохъ были на земли, и людямъ пропо¬
вѣдаютъ; и то не ложно, и я говорю: были, да не купно —Енохъ прежде
потопа седьмый отъ Адама, а Илія во Израили при Ахавѣ. На послѣдовъ
же пріидутъ паки Илія и Енохъ, со Иванномъ, чювственно человѣцы,
плоть и кровь одушевленна, понеже еще не вкусиша смерти, въ пищномъ
раю пребываютъ, къ тому времени Богомъ блюдоми. Тогда бо тогда, егда
времена и лѣта, яко бревно з горы низпущено на равнину прикатится,
тако и тварь вся въ скончаніе пріидетъ. И нреже мучителю родъ человѣ¬
ческій искуспти подобаетъ, родится антихристъ отъ Галилеи, отъ колѣна
Данова, отъ жены жидовски. Чти о семѣ Ефрема, Ипполита, тамо обря¬
щеши пространно. Пророцы ж Енохъ и Илія съ Иваномъ нослани будутъ
проповѣдати людемъ, яко той есть льстецъ погубляяй останки, не русскую
токмо землю, но и всю подъ небесемъ землю, идѣже елико солнце сіяетъ.
Онъ же ихъ убіетъ чювственно и повержетъ на стогнахъ града Іеросалима. *) Си. выше, № 4. ОідШгесІ Ьу Ьоояіе