Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

1900

Содержание
OCR
16 \ имате: аще учить право но старому православію, по книгамъ Филарето¬
вымъ, пріемлите таковаго, а изустныхъ—тѣхъ гордоусовъ мочно вамъ ра¬
зумѣть: языкомъ говоритъ, а дѣды отмещется. Не прелагай предѣлы, яже подожиша отцы, и держп преданное не¬
измѣнно. Креститися подобаетъ, яко иріяхомѵвѣровати жъ, яко крести-
хомся. Л то возвони во уши твои, сопостатъ, священство упражняетъ, да
и таинство люторски и кальвински. Забрела ты, другъ, во глубину золъ,
воспряни; понеже ни самъ дьяволъ упразнити можетъ священнотаинства, 4 нежели антихристъ съ- чады. Рече ученикамъ своимъ Владыка: Азъ есмь
съ вами до скончанія вѣка, аминь. Глава наша Христосъ, царь и архіерей
сый. Коли уставъ (святыни) упразднить попустить, не блазнися, чадо: аще
изгнано будетъ священство, но не до конца погпбнетъ. А кои не причащаются люди, и онѣ дѣлаютъ не гораздо, своимъ умыс¬
ломъ говорятъ: взята де благодать. И послѣ антихриста, иослѣднева чорта,
благодать та не покинетъ вѣрныхъ своихъ. Самъ Господь во евангеліи на.
учаетъ: се Азъ съ вамп есмь до скончанія вѣка, аминь. А о главѣ что ту¬
жить или о мѣстѣ, по жидовски о Іерусалимѣ, да у насъ на всякомъ мѣстѣ
владычество есть. Благослови душа моя Господа. Тогда жреніе во одномъ
Іерусалимѣ бысть, а отроки въ чюжеи отранѣ въ Вавилонѣ тако рекоша.
А опослѣ и паки по седмпдесятн лѣтехъ возвратися плѣнъ и взыде Неемія,
градъ паки и храмъ воздвиже высокъ п остѣненъ. Златоустъ научаетъ,
Маргаритъ, Слово на Іюдея. Чти и Библѣю. И паки до Антіоха жрали служа.
Антіохъ пришелъ, паки разорилъ градъ и осквернилъ святая, полчетверта
лѣта кумирѣ его стоялъ на мѣстѣ святе, во образъ антихриста по всему.
Да послѣ ево до Христа лѣтъ съ триста и болтай и паки служили. Христосъ
пришедъ упразднилъ вся. По вознесеніи лѣтъ 40 минувъ, римская власть
и градъ, и храмъ, и люди вся разсѣяше. Іосифъ Евреинъ пишетъ, и Зла¬
тоустъ, и иніи мнози. Тако и здѣсь разумѣй: до втораго пришествія Хри¬
стова будетъ служба, полно нужно въ горахъ и въ вертепахъ укрываюіцеся.
Разумѣй, дѣти коли и на камени обѣдню сдѣлали, огнь съ небесе нріиде. А иже отъ причастія себя отлучаютъ, а мочно толко иолучить сокра-
мента святаго, чистыя святыя службы, и я того не похваляю. Рече бо самъ
Господь: ядый мою плоть, и іііяй мою кровь, во Мнѣ пребываетъ и Азъ въ
немъ. Какъ то такъ дерзо глаголютъ, яко не обрящеши святыхъ тайнъ.
Толко то и людей святыхъ, что бытто одны. мы, а то всѣ погибли! Миленкіс
батюшки, добро ревность но Бозѣ, да знать ей мѣра. Не блюдися7), до конца
не упразнить жертвы-той и самъ антихристъ. Самъ бо рече Владыка: Азъ
есмь съ вами до скончанія вѣка. А Дмитрей попъ сперва не разумѣя но новому служилъ, и я тогда отъ
него пострадалъ. Пріѣхавъ съ Москвы, почалъ по старому служить, и ко
мнѣ просвиру прислалъ, и я принялъ просто, не развѣдавъ о томъ. Я чаялъ 7) Не блазнися, Оідііігесі Ьу Соодіе